Week 5 in Zuid-Afrika - eerste olifanten!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Week 5 in Zuid-Afrika - eerste olifanten!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Week 5 in Zuid-Afrika - eerste olifanten!!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Here I am again!!!!

Deze week tijdens stage was het weer eens anders dan de andere weken. Woensdag bleek degene met wie ik mee zou lopen ziek te zijn bij Ankie was er 's middags ook niet veel te doen. Dus -> wij mochten naar het strand!
Het was zo fijn om een keer 's middags vrij te zijn, we zijn naar Sardinia Bay gegaan. Hier zijn hele mooie duinen en natuurlijk een mooi strand. Dus heerlijk genoten. (was wel te koud om in de zee te gaan zwemmen, dus dat dan weer niet gedaan).

Donderdag ben ik met Martlie (fysio) naar een fabriek geweest waar ze auto-stoelen maken. Hier werken alleen donkere mensen, en ze staan aan een lopende band.
Deze mensen komen vooral met pols- en rugklachten. Ik mocht een kijkje nemen in de fabriek en heb praatjes gemaakt met de mensen daar. Wel raar gevoel dat je daar als blanke tussen loopt.
's Avonds ben ik met mijn huisgenoten en nog wat meiden van Khaya naar de bios geweest. Hij heette 'More than just a game' en ging over Robbeneiland in Kaapstad.
Het was een soort van documentaire en niet echt een film. Dus wat gebeurde er - Nicole ging de binnenkant van de ogen bekijken. Het was te moeilijk om het open te houden, in de 'film' was geen spanningsboog te vinden. Maar wel apart om het terug te zien nadat je er zelf hebt rondgelopen.

Vrijdags ben ik met Chaniel (fysio) naar een school geweest waar kinderen zitten die een leer-achterstand hebben. Ze hebben daar geen gymles en er is een soort van blokhut achter in de tuin waar de fysio de kinderen kan behandelen. We hebben een parcours uitgestippeld met allerlei attributen. De kinderen kwamen met groepjes van 5 á 6 tegelijk. In de ochtend hebben we 31 patiëntjes gezien. Het was heel erg leuk maar wel vermoeiend om zolang tussen kinderen te zitten.

's Avonds uiteten bij de Italiaan en daarna zijn we gaan stappen. Je hebt hier een groot gebouw waar meerdere uitgaansgelegenheden zitten, waaronder Virtuals Sports. Ook zitten er genoeg in de area eromheen.

Zaterdag heb ik rustig aan gedaan. Genoten van het zonnetje in de achtertuin en 's middags naar het strand ( kings beach) gegaan. Hier heb ik met Yanto en Anne Marie nog een mooie wandeling gemaakt.
Om 17 uur zijn we naar de stageplek gegaan van Rosa, Sanne, Bernice (huisgenootjes) en van Anne Marie. Hier was een modeshow georganiseerd voor de kinderen die daar in het opvanghuis zitten. 's Avonds uit eten geweest met Anne Marie en Yanto bij de vismarket in Kings Court in Walmer. Dit is 15 min rijden. :)
Daarna ben ik met Anne Marie, Yanto en Robbert een drankje gaan drinken in Tapas en daarna nog naar Virtuals Sports gegaan.

Zondag - Addo Elephant dag!!!!!!!!!!!!!
Ik ben met Bernice, Arjan ( een vriend van Bernice), Yanto en Anne Marie naar Addo geweest.
We hebben olifanten, struisvogels, koedoe's, mestkevers,vogels en warthogs gezien. Er zitten wel veel dieren hier, maar gelukkig hebben we in ieder geval olifanten gezien!!!! En ook echt heel dichtbij!
Er zit een filmpje bij van de olifanten, ze kwamen achter onze auto langs met de hele kudde!! Supervet. Daarna zagen we in de bosjes nog een stuk of 10 olifanten, waar ook een kleine bij was. Deze werd helemaal bescherm door de 2 grote voorop. De kleine wilde naar ons toe maar ze hielden hem tegen. haha.. was wel een grappig gezicht :D

Geniet van de foto's en de diertjes die erop staan.
Jullie niet te bruin worden allemaal! ;) Blijkt dat er in NL veel meer zon is, maar ik heb weer meer diertjes hier!

kusjes !!

• 12 Mei 2008 - 12:21

Paul:

Ey Nicole,

Ben benieuwd naar d efoto's, hier is het inderdaadwarm, puffen voor het leven.

Veel plezier daar nog

X

• 12 Mei 2008 - 12:26

Anneke:

Hey zussie,

Ben blij dat je vermaakt daar. En het kan inderdaad heel erg lekker zijn om een middagje vrij te zijn. Maar je hoeft niet bang te zijn dat ik te bruin wordt, hoor. Hier in Edinburgh is het gewoon klote weer! Alleen maar bewolking en miezer regen. Bah! Gelukkig gingen we gisteren naar de Westkust van Schotland, die Highland Games, en daar was het prachtig weer.
    Ach, ik heb nu geen lekker weer nodig----> SCRIPTIE! Helaas, pindakaas.
    Geniet er maar lekker van en ga toch een keertje de zee in. Jij bent bikkel! Gewoon doen (maar niet daar waar die witte haaien zitten, hoor)

Hele dikke kus
    je grote zus

• 12 Mei 2008 - 13:29

Maaike:

Hee Nic!
    Wat super vet al die wilde diertjes!Dat je die allemaal in het echt hebt gezien, daar ben ik echt jaloers op!haha En dat kleine, schattige Dombo-olifantje!zoo lief! Veel plezier nog meis!
    Kusjees

• 12 Mei 2008 - 13:43

Anneke:

Wat een gave foto's en filmpjes! Lijkt net of ik naar National Geografic zit te kijken...

• 12 Mei 2008 - 16:05

Papa:

Nicole,
    Coole foto's zeg !
    Idd wel erg veel olifanten in de kudde.
    Gelukkig zijn jullie niet aangevalen door ze.
    Filmjes ook cool om te zien.
    Veel plezier aankomend weekend. Zal ook wel weer 'spaanend' worden.

xxxxx, Papa

• 12 Mei 2008 - 16:32

Jen:

Hey wijfie,
    Leuke foto's van al die dieren hoor!
    Stage gaat hard hea, zit alweer een maand op! Vind het wel heel tof, mail je snel weer een verhaal.
    Geniet ervan en tot snel spreeks!
    Dikke kus

• 12 Mei 2008 - 19:31

Daan:

heej meisie!! klinkt/ziet er allemaal vreselijk leuk uit man!!!! heej nog heeeeeeeeeeeel erg bedankt voor je smsje!!! echt superlief en was er ook heel erg door verrast. niet verwacht helemaal uit Z-Afrika een smsje te krijgen :P
    nou meissie, gaan met die banaan en nog veel plezier met je stage.
    dikke kus

• 12 Mei 2008 - 19:50

Robert-Jan:

hallo nicole,

hoe doen jy? hier alles is fyn! dit word mooi warm hier in NL. Ek hoop u geniet kyk die olifante! oulike prente terloops!

Ek hoop u hou steeds van skool ginder. is my afrikaanse goeie?? of nie?? hehe

wel praat met u later!!

RoBBie ...

• 12 Mei 2008 - 22:57

Ome Joop:

Eindelijk een keertje naar addo geweest!
    Hapoor zelf ook gezien?
    Vergeet ook de vogels niet mijn favorietje is de red-bishop een poepie.
    De fysio komt nu wel in een ander lichtje te staan bevalt dat wel?

En inderdaad hou het maar bij pootje baden
    want de "great white" zit langs de gehele kust en zou ik maar geen fotootje van gaan maken , lol

Have fun girl

• 13 Mei 2008 - 08:39

Nienke:

hey nicole,
    leuk verhaal, nog leukere foto's/filmpjes!
    Heerlijk. Geniet er van.

xxx

• 13 Mei 2008 - 09:07

Ansie:

wat spannend als die olifanten zo dichtbij komen.Hoe gaat het met dat plekje op je arm.Ik ben blij dat het over een paar dagen wat koeler word. dag meidje mama

• 13 Mei 2008 - 09:55

Lor:

Hey Nicole,

Wat ontzettend gaaf om die olifanten van zo dichtbij te zien, ze zijn zo groot! Wel lekker af en toe z'on middagje vrij! Hier is het inderdaad warm, maar donderdag is het weer afgelopen en kan ik weer volop aan mijn scriptie want het is wel moeilijk om je ertoe te zetten met het warme weer!

Succes met je stage, en geniet van de leuke dingen! Kus

• 13 Mei 2008 - 13:20

Minke:

He Nicole,

Wauw, wat weer een vette verhalen!! Echt heel gaaf. Vanachter m'n computertje kan ik zo toch ff terugdromen naar het leven ergens anders. Geniet er nog van en ik blijf je volgen! Liefs,

Minke

• 13 Mei 2008 - 15:47

LIZ:

wat betreft als enige blanke tussen die zwarten....moet je Ans maar eens vragen over die eerste dag in Ghana in de teil....ha,ha!!

groetjes Liz

Ps. Prachtige foto's, hoor!

• 13 Mei 2008 - 21:02

Wilma :

wat een gezellige dierentuin daar, prachtige foto's en een nog mooier filmpje!! Wel heeeel dichtbij, hoor, die dikke dames met hun kroost....
    Die warthog's zien er wel heel apart uit, zeg! Maar misschien zijn ze wel hardstikke lief....
    Leuk dat je mee gaat naar andere locaties voor de fysio en dat je niet in één gebouw moet wachten tot de patiënten naar je toe komen. Zo zie je van alles en nog wat.
    Veel plezier en zet maar veel dieren op de foto,

dikke kus van mij.

• 14 Mei 2008 - 13:31

Ellie:

Brecht&Teun kunnen bijna niet geloven dat alle foto's echt zijn( vooral de slangenfoto's). Errug trots op hun stoere nicht.
    Gaaf he, Addo, en zoo groot. Mooi om bij zonsondergang daat te zijn, echt "Out of Africa". Toffe film. Kijk weer uit naar je volgend avontuur,

liefs El en Co en "de mannen"

• 19 Mei 2008 - 14:14

Elin:

Dag Afrikadame!
    Wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's! Zo te horen heb je het goed naar je zin, super hoor! Succes en veel plezier daar!