4 x 4 cursus -> en rijden maar!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu 4 x 4 cursus -> en rijden maar!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

4 x 4 cursus -> en rijden maar!!!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

How's it how's it!
goed, baie dankie;

30 april:
K'dag leeft hier niet zo in Zuid-Afrika, raar maar waar ;) dus 's ochtends was er niemand in oranje te zien!
's Avonds hadden we een Bring 'n Braai Party bij Martijn thuis.
Iedereen in oranje en allerlei frutsels!

1 mei:
'S ochtends om 7 uur ging de wekker! Aankleden en klaarmaken voor cursus 4x4 rijden!!! We gingen met z'n 7en (Erik, Mark, Renate, Wouter, Rosa en Suzette) weer naar Elandsrivier waar we al twee keer eerder waren geweest. Tony gaf ons eerst uitleg en een boek met alle regels van het 4x4 rijden. Nicole weet nu meer van auto's, over de aandrijvingen en remmen op de motor.
Na heel wat uitleg en tekeningen op een whitebord mochten we het in praktijk gaan brengen. Let's do it! :D

We gingen met 3 4x4 een tocht maken over Tony's terrein en liet ons de moeilijke stukjes zien en nadoen. Legde alles goed uit. Bij moeilijke stukken die je kan tegen komen op een trail, kunnen we nu overwinnen!! Naderhand kregen we nog een certificaat :)

2 mei:
Om 9 uur gingen we verzamelen bij Martijn's huis. We hadden een 4x4 gehuurd en Martijn ging met z'n eigen landrover. Bij het tankstation aangekomen (auto's willen ook voedsel) zei Ellen 'Nicole, wat heb jij op je arm?'. Ik zei, uhm geen idee, het zit er al 1,5 week. Vast gestoken door een beest.
Waarna Ellen zei: 'Kom we gaan naar de apotheek, volgens mij heb je ringworm infectie'. Dus we gingen naar de apotheek en die vrouw zei; You have to see a doctor!. Dus ik begon al bang te worden. Maar kreeg een zalfje mee voor de infectie. Het blijkt dat, maakt niet uit wat je hebt, je hier altijd antibiotica krijgt. Dus ik hoef nu nog niet naar een dokter. Mocht het langer duren dan ga ik alsnog naar de dokter.

Met z'n 11 gingen we naar Addo Elephant Park. Niet naar het mainpark bij de olifanten maar naar Kabouga ( 4x4 trail boven het mainpark). Hier was een huisje in een vallei waar verder dus niemand bij kon!!!! Just use with the nature!! Supervet :D Je hoort verder helemaal niks, alleen de dieren. Ook die 14 km vanaf het hek naar het huisje zagen we meteen struisvogels, bavianen, zwijnen (warthog) e.d.

We gingen bij aankomst een wandeling maken door de bergen en daarna gingen we hout sprokkelen om te braaien.
's Avonds gingen we lopend met zaklampen op tocht. Ergens stil zitten en hopend op een dier. Maar helaas niks gezien.

3 mei:
We hebben een 4x4 trail gedaan en hebben ook botten gevonden van opgegeten dieren. Ik heb een wervel van een Koedoe meegenomen. Martijn heeft een schedel met hoorns van een Koedoe meegenomen. Die gaat hij in zijn huis ophangen! :)
We hebben wel wat diertjes gezien maar niet veel, vooral gereden met de 4x4.
Toen we om 17.00 uur terug reden op 'die pad' naar het huisje (14 km) kwamen we wel heel veel dieren tegen. Hier gaat het tussen 17 en 18 uur schermeren. Sprongen Koedoe's net voor de auto langs, bavianen op de weg en veel struisvogels met een hele groep tegelijk!!
In het donker nog een spot-rit gemaakt met de 4x4. Zaklampen mee en Martijn ging in z'n auto off road en naar de open vlaktes om dieren te spotten. Toen heb ik maar 4 Koedoe's gezien.
Terug in het huisjes heeft Martijn een stoofpot gemaakt met kip (botjes zaten er nog aan, even wennen in de mond dus). Dit hebben we om 22 uur buiten bij het vuur opgegeten. :)

zondag 4 mei:
Ben met Mark, Erik, Renate en Wouter om 6 uur opgestaan om met de schemer 's ochtends dieren te gaan spotten. We hebben 1,5 uur gereden en dus diertjes gezien. De zonsopkomst was ook zeker de moeite waard zo in een vallei tussen de natuur.
Terug om te ontbijten met scrumbled eggs en hebben spullen ingepakt en gingen naar 'Slagboom' om een 4x4 trail te doen. Hier worden de politie mensen ook opgeleid om te rijden.
's Middags bij een reptielenhuis gestopt om wat te drinken. Toen zijn Wouter, Noah en ik naar het reptielenhuis gegaan en daar diertjes bekeken. Ik in de verondertstelling dat we ze achter glas zouden zien. Komt er zo'n ranger naar me toe, doet een kooi open en legt een slang om mijn nek..:S dus.. ik vond het wel een beetje eng. Maar daarna nog wel meer slangen om mijn nek gehad en hebben ook nog een krokodil geaaid!! :D Er was nog een klein slangetjes (baby'tje) die ons heeft gebeten, maar die kon dus geen kwaad omdat hij nog geen gif gaf.

Hele belevenis gehad in het weekend!!! Wel lekker zo'n lang weekend, zeker van genoten!!!!!!!!!!!!!!

Geniet van 5 mei!! -> Wageningen zou wel weer lekker genieten zijn met het zonnetje!!

kusjes en knuffels
Nicole


  • 05 Mei 2008 - 12:33

    Paul:

    EY Nicole,

    wat een verhalen weer allemaal, nog ff en je leert meer over de andere dingen dan over het fysiotherapievak ;)

    Geniet ervan

    X

  • 05 Mei 2008 - 13:04

    Anneke:

    Wow, wat ontzettend gaaf! Al die beesten en die slangen om je nek....! Jij bent echt bikkel! En dan rij je ook nog eens in zo'n 4x4. Ik vind het al spannend als ik aan de andere kant van de weg moet rijden hier in Schotland. Nog niet gedaan, maar jij rijdt gewoon 'off road'. Kicken, of niet?
    Ik ben echt trots op je, zusje!

    Hele dikke kus
    An

  • 05 Mei 2008 - 13:26

    Ansie:

    wat een avonturen. je moet dat plekje op de arm wel in de gaten houden en de kuur helemaal afmaken. Ik vond die ene anaconda wel heel erg mooi van kleur. dag lief drupke geniet maar van dat mooie Afrika. mama

  • 05 Mei 2008 - 13:59

    Papa:

    Nicole,
    Bikkeltje in Africa !!
    Die slang om je nek en krokodillen aaien... Ik doe dat niet ...
    Spannende weekends heb je toch.
    Ik kijk al weer uit naar de volgende van je .
    Goed smeren op die plek.
    Papa

  • 05 Mei 2008 - 14:31

    Michiel:

    Hey Nicole,
    ik lees en zie dat je het goed naar je zin heb! ik hier ook in Malta! hoe is stage? ik ben vandaag naar een nieuwe afdeling gegaan: kinderafdeling. we moesten een baby van 2 dagen behandelen, echt schattig!
    Groeten uit malta:D

  • 05 Mei 2008 - 22:25

    Judith:

    heey Nicole!!

    Wat een super gave verhalen! Eht stoer van je al die dingen die je doet! Heel veel plezier! En ik wacht weer op je volgende verhaaltje;)

    liefs Judith

  • 06 Mei 2008 - 11:34

    Lor:

    Hey lieverd,

    Wat gaaf dat je 4x4 heb gereden! Zo leuk om al die foto's te zien! Volgens mij ben je volop aan het genieten! Wel stoer die slangen om je nek, had ik nooit gedurfd!

    Je ziet en goed uit hoor, lekker bruin!

    Liefs

  • 10 Mei 2008 - 07:13

    Mark:

    Hey 4x4r coureur nicole!,

    Was gezellig gisteren avond, helaas ben ik nu wel brak 2,5 uur maar geslapen haha :(.
    Echt super vette foto’s! Baal er nog steeds van dat ik niet met jullie ben mee geweest, had ook graag een slang om me nek gewild! Lijkt me super vet!

    Spreek u groeten !
    Mark

  • 11 Mei 2008 - 08:03

    Eva Schot:

    hey meis
    hoe gaat ie er allemaal mee?? weer helemaal opgeknapt? ziet er allemaal echt goed uit wat gaaf dat je een slang om je nek hebt gehad! ik had je nog gesmst maar weet niet of alles aan komt. hier alles nog steeds goed!
    veel plezier nog
    liefs
    eva

  • 12 Mei 2008 - 11:41

    Ellie:

    Wauw, jij bent volgens mij ook niet bang te krijgen daar!Stoere meid! Mooi he, die koedoe's met wokkels op hun hoofd? Lekker kuier, mooi blij, soentjies B&T El&CO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 29839

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: