Paardrijden en Bungy Jumpen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Paardrijden en Bungy Jumpen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Paardrijden en Bungy Jumpen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Juli 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is weer even geleden!
Maar dan ben ik dan weer met wat spannends!!

De dagen vliegen hier voorbij, en de koude winterdagen worden af en toe ingeruild voor een warme dag. Immers de korste dag hebben wij hier al gehad, dus wordt alleen nog maar beter.
In het weekend van 21 juni ben ik met Kelly naar Sardinia Bay geweest en zijn we op een paard gestapt. Het was al heel wat, want ik ben niet zo’n fan van paarden!
Eenmaal op het paard zei ik tegen Kelly: ‘ Op het paard zitten is enger dan skydiven’, dus ja dat zegt wel wat. Maar gelukkig na 15 minuten raakte ik al gewend aan mijn paard Cathy en toen had ik wel door dat ze mij er niet af ging gooien. Gingen vanaf de range door een bos, toen over hei ( net het mooie veluwe) en vervolgens over de duinen naar het strand.

Afgelopen 10 dagen was er een Art Festival in Grahamstown, en daar heb je een grote markt waar je van alles kunt kopen. Vorig weekend ben ik daar heen geweest en rustig rondgelopen. Er zijn daar ook toneelvoorstellingen e.d maar die zijn verspreid over de hele stad. Niet zoals Sonsbeek Avenue of De Parade dat alles lekker bij elkaar zit :)

Dit weekend ben ik eerst op vrijdagavond naar Martlie en Franselle gegaan. Martlie is een fysiotherapeut en Franselle is een student van Stellenbosch die hier voor 2 weken is.
De braai aangestoken en braai-broodjies gemaakt. ( met kaas, tomaat, ui en chutney)

Gister ben ik weer richting Plettenberg Bay gereden, maar net daarvoor heb je Tsitikamma. Daar heb je de Bloukrans Bridge, en hier heb je de grootste bungy jump ter wereld!
216 meter naar beneden jumpen, jaja en de brug is 320 meter hoog.
Toen Mark zijn formulier aan het invullen was, vroeg die vrouw of ik ook wilde invullen.
Ik toch maar invullen, whaa ik dacht wat ga ik nu weer doen. Was wel benieuwd of dat ik, als ik niet zou springen mijn geld zou terug krijgen: NEE ! oh.. haha.. dan moet ik wel!
Toen kreeg ik bij Jonathan ( de broer van Sue-Ann, die werkt bij ons op de praktijk) een ‘harnas’ aan die later weer werd vastgemaakt aan het elastic van de bungy.
Vervolgens over een brug die onder de brug doorloopt (zie foto’s) kwamen we bij het plateau waar we vanaf moesten gaan springen. We waren in een groep met 14 mensen, waarvan er denk ik 10 zijn gesprongen. De rest ging alleen mee om te kijken.
Ik was nummer 4 die moest gaan springen, en ze riepen al ‘Number 58, Nicole’ .. whaa dacht ik, nu al..!!
Dit is zoveel enger dan sky-diven!! Beentje aan elkaar vastgemaakt, alles dichtklikken, toen als een pinquin naar de rand toe.. dan de laatste meter dragen zij je. Toen gingen ze aftellen vanaf 5.... 5.4.3.2.1 JUMP.... uhm.. toen dacht ik.. nee ik spring niet!!
Toen vervolgens, Nicole even diep ademhalen... gingen ze weer aftellen.. 5.4.3.2.1 JUMP en daar ging ik. Mooie sprong met gestrekte benen, als een vogeltje in de lucht 216 meter naar beneden.
Eenmaal de sprong is prima en de vrije val is maar 7 á 8 seconden, dat is allemaal prima,, maar verdorie die rand van de brug.. pffff daar moest ik wel even slikken!!
Ik heb er dus foto’s en een dvd van. De foto’s zet ik er nu meteen bij maar de dvd krijgen jullie wel te zien in NL. Tenzij het gaat lukken om het om te zetten op de computer e.d. Ben daar niet zo’n held in.

Verder met de dingen hier gaat het ook prima. Er zijn nog wel up’s en down’s met mijn gezondheid. Sommige dagen zijn mijn benen niet in een goede mood en willen ze liever niet lopen. Op het werk slaap ik sommige dagen even een uurtje tussendoor. Vaak als ik thuis kom van stage ga ik even een uurtje slapen en daarna pas eten.
Toch verbaas ik me erover dat ik me soms zo beroerd kan voelen, omdat ik in NL de laatste 3 jaar ofzo niet ziek ben geweest. Heb nu hier al 1,5 maand van zieke periodes.
Ik probeer rustig aan te doen en naar mijn lichaam te luisteren, ook al is dat soms moeilijk. Wil graag mijn stage hier afmaken en nog wat zien van het land.
Vandaag een reis gepland voor 2 weken – begint in Jo’burg, Krugerpark, St. Lucia, Swaziland, Lesotho, Drakensberg, Hogsback, Addo en dan weer in Port Elizabeth.
Ticket naar Jo’burg is al geboekt, en morgen fax ik mijn gegevens door naar de organisatie en kan ik 16 juli gaan vliegen!!
Het is een reis met 13 andere mensen, en we gaan met overland trucks reizen.
Nu nog even bedenken wat ik moet meenemen e.d.

Nog bedankt voor de foto’s van mama’s verjaardag en van de bruiloft van Lisette en Rik!
Superleuk om dingen uit NL te zien. En wat is tuin veranderd!!

Kusjes en knuffels
Nicole

  • 07 Juli 2008 - 13:02

    Paul:

    Ey Nicole,

    ZO te lezen vermaak je je nog opperbest daar.

    Geniet er nog even van

    x

  • 07 Juli 2008 - 15:41

    Ellie:

    Jemig, wat een spectaculaire acties van je! Film van je skydive was super!Teun was supertrots op je!
    En nu straks die baie mooie trip, doe je het wel rustig aan? Lekker genieten...soentjies

  • 07 Juli 2008 - 15:44

    Saar:

    JEEEZUS WAT STOER!

    echt heeeeeeeeel gaaf! ik doe het je niet na!!
    sterkte en ben benieuwd naar je verhalen van je reis!

    dikke kus!

  • 07 Juli 2008 - 16:12

    Papa:

    Nicole,
    Hoe durf je dit toch !!!
    Tering hoog ( 215 meter ) ..
    Cool dat je toch door blijft gaan ondanks alles, prima..

    Veel plezier nog met die trip en luister naar je lichaam..

    Papa

  • 07 Juli 2008 - 21:00

    Ansie:

    als ik die fotoos zie begint mijn hart al sneller te kloppen wat een hoogte xxxxxjes ansie

  • 08 Juli 2008 - 08:27

    Wilma :

    Ahhhhh, ik heb met zweet in de handen naar je foto's gekeken. Wat mij betreft ben je de held van de familie. Of misschien wel de gekste van het hele stel, ha,ha, ha....
    Nee hoor, geweldig, joh! Deze ervaringen neemt niemand je ooit nog af.

    lieve groetjes

  • 08 Juli 2008 - 13:34

    Marinka:

    Nicooooleee! Wat super vet gaaaf! Oh, wat ziet het er spannend uit zeg, wat een held ben jij! Super!

    Veel plezier nog!
    Dikke kus

  • 08 Juli 2008 - 17:52

    Nienke:

    supermooi! :)
    nog ff genieten de laatste paar weken!!

    tot snel!
    xxx

  • 09 Juli 2008 - 07:03

    Radley:

    Hey Housemate

    I couldn't understand much of the bericht, but the pics look cool though :-)

    See ya at home later..

    Rads

  • 09 Juli 2008 - 11:39

    Anneke:

    Zussie, jij spoort gewoon echt niet, hé? Beetje skydiven, bungeejumpen? En jij moet rustig aan doen? Dat komt echt niet goed ;)
    Wel lachen dat die roommate van je dat berichtje had geschreven :) haha, heel geinig, die snapt er inderdaad helemaal niets van!
    Lieffie, geniet er maar lekker van, ik wilde dat ik ook zoiets kon doen. Vooral dat skydiven! Super mooi, maar hier in Nederland is dat volgens mij echt super duur!
    Mama's feestje was ook echt heel leuk! Heb me prima vermaakt. Wanneer de 'wil je koffie? En gebak?' voorbij zijn, is het echt heel erg gezellig ;)

    Lieffie, geniet er nog lekker van en ik wacht met smart op je volgende verhaal!

    x

  • 09 Juli 2008 - 19:18

    Lor:

    Zo gaaf dat je bent gaan springen! Ik heb het gezien van dichtbij en het was wel heel hoog!

    Ben weer thuis, dit weekend skypen?

    Kus

  • 09 Juli 2008 - 21:18

    Robin (Bijenkorf):

    Wauw wat maak jij een gave dingen mee zeg! Daar is nederland niks mee vergeleken. Wat dat betreft mag je blij zijn dat je er nog even zit :)! Het weer is hier super slecht, ik typ dit met een flinke regenbui op de achtergrond. Maar gelukkig spring ik volgende week zelf ook weer in het vliegtuig, op weg naar New York weer :D

    Geniet er nog even van, ik blijf hier lezen!
    Groet'n Robin!

  • 13 Juli 2008 - 07:46

    Maaike:

    Wow vet meis!! Wat een super stoere Acsie!;) Heeeel veeel plezier nog!

    Veel liefs!

  • 15 Juli 2008 - 17:20

    Merit:

    Hey meis!
    Ik dacht ik kijk weer eens op je site, zie dat je 'n (voor mij) nieuw bericht staat! :D
    Had dit keer geen mailtje erover gehad.. haha vaag :P
    Maare echt vet bungy jumpen! Echt super leuke dingen doe je daar! Ze staan na de foto's te hebben gezien en je verhalen, ook bij mij op mijn verlangenlijstje! haha
    genietse van je vakantie!
    Dikke knuffel (K)

  • 19 Juli 2008 - 15:19

    Michiel:

    Hey Nicole, ik loop een beetje achter met alles, want ik heb 2 weken vakantie gehad, maar ook 2 weken amper internet. HEERLIJK vakantie gehad! nu nog even 3 weken ertegen aan!

    heel veel beterschap ook gewenst! khoop dat het al wat beter gaat!

    Liefs Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 29824

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: