Wilde diertjes gezien :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Wilde diertjes gezien :) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Wilde diertjes gezien :)

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Heej lieve mensen!!

Er is alweer een weekje voorbij. De tijd gaat wel snel hier.
De tweede week stage ging goed. Heb meerdere patiënten alleen behandeld en veel gesprekken gehad met patiënten. Één meneer die ik heb behandeld komt van het eiland Mauritius! Ja papa, dat hebben wij op Yorin Travel gezien.. supermooi eiland!!

De eerste week was het vooral kijken bij patiënten, maar nu is het wel fijn dat ik zelf dingen mocht doen. Ook hydroles (zwemmen) en pilateslessen. De pilateslessen zijn nog niet in groote groepen maar wel per 2 patiënten of individueel.

Deze week loop ik met Chaniel mee, zij is gespecialiseerd in kinderen. Vanochtend naar het ziekenhuis geweest en straks meer kleine patiëntjes. In het ziekenhuis zagen we ook nog 2 volwassen met longklachten. Zag er wel eng uit met al die slangetjes e.d.

Ook heb ik natuurlijk nog wat gezien van omgeving PE.
Ik heb quad gereden in de boesboes, supervet!!!! De linkerkant kwam zelfs los toen ik hard over een rots ging. haha :) dit ga ik zeker nog een keer doen. Kost maar +/- 13 euro voor 1,5 uur.
Hiervan komen de foto's nog, want heb ik zelf niet op de camera staan :S

Ben ook in het casino geweest in Boardwalk (dit is een gebied waar ze meerdere winkels en restaurants hebben). Zelf heb ik niet achter een machine oid. gezeten, maar heb daar wel 2 drankjes gedaan met wat mensen. Supergezellig!!

Zondag ben ik naar Kragga Kamma Game Park geweest. Hier heb je wilde dieren met uitzondering van olifanten en tijgers.
Maar heb dan wel cheeta's, giraffen, neushoorn, zwijnen en bokken/herten gezien.

Gister was het een 'holiday' dus was lekker vrij. Ben naar Greenacres geweest (grote shoppingmall) en heb oranje spullen gekocht voor morgen!!!!
Gelukkig hebben ze veel oranje spullen, dus was makkelijk te vinden!! :D
Morgen gaan we bij de eigenaar van Khaya braaien en feest vieren.

Donderdag (zou eerst woensdag zijn) ga ik met 5 andere mensen van Khaya een cursus 4x4 rijden doen!! Dus nicole gaat lekker ruig doen in een grote auto!
Vrijdag's tot zondag gaan we dan met een gehuurde 4x4 wagen naar Addo elephant park en een route doen speciaal voor 4x4. We blijven dan daar in het park slapen.

Nu moet ik weer terug aan het werk. Heb een nieuw patiëntje!

kusjes en knuffels van mij!

kroellie aan Robbie, Brammetje, Japie, Jopie, Wesley en Khaya!!!

• 29 April 2008 - 10:28

Saar:

hee lieverd!!

wat fijn dat het goed gaat op stage!! het klinkt nog steeds allemaal goed!
    geniet van alles en ik mis je hier!
    dikke knuffel en geef er ook 1 aan ankie!

kus!

• 29 April 2008 - 11:01

Paul:

Ey Nicole,

Stageplek ziet er tof uit, volgens mij vermaak je je prima daar ;)

Doe de groeten aan Ankie ook en nog veel plezier daar

X

• 29 April 2008 - 11:21

Ellie:

Ha die Nicole, ziet er weer erg leuk uit die foto's. Was je niet n beetje bang bij die cheetah? Maf he, dat je al die National Geografic-dieren nu in het wild ziet! Fijn ook dat de stage zo goed gaat.
    Wij hebben nu 2 wkn vakantie, gaan naar Ardennen. Lfs Ellie

• 29 April 2008 - 13:01

Eva Alofs:

Heee Snikkel!

Ziet er allemaal kei gaaf uit! Die anouk zit bij mij in het hockey team. Super grappig en toevallig.

Heb je het naar je zin verder!

Dikkkkkeee kus kus Eva

• 29 April 2008 - 14:23

Lor:

Leuk he die cheetahs aaien! Wel gaaf dat er dichtbij jullie zon groot park zit! Veel plezier met de 4x4 drive!

Liefs aan Ankie,

Dikke kus

• 29 April 2008 - 15:43

Robert-Jan:

Hey Nicole... Weer leuke foto's!!! Alleen de ondertekst... :-S heb je geen spatiebalk daar?? :-P Have fun!!! En laat ze daar zien dat we koninginnedag hebben in NL he!!! Dus de hele dag oranje kleren aan!!!
    X Robbie

• 29 April 2008 - 15:44

Robert-Jan:

Ben ik weer.... Wat is een kroellie eigenlijk??? ;) hehe

• 29 April 2008 - 16:12

Papa:

Hoi Nicole,
    Coole dingen doe jij toch daar zeg !
    4x4 cursus is nooit weg en zeer handig die rij ervaring in die parken...
    Eindelijk dus de wide dieren in het eggie..

Veel plezier nog komende week verder en het weekend zal wel weer knallen !

xxxx, Papa

• 29 April 2008 - 18:15

Nienke:

klinkt en ziet er goed uit!!
    hier alles goed, lekker weekje vrij, met allemaal feestjes!
    fijne k'dag!!
    xxx

• 29 April 2008 - 18:49

Wilma :

aaaaaaaaaaaaaaah, ik ben zooooooo jaloers, je hebt een cheetah mogen aaien!!!! Dat lijkt mij nou zou gaaf. Maar helaas, ik hou het maar bij Brammetje. Lief dat je ook aan onze diertjes denkt.. Brammetje zat vorige week met zijn achterpoot tussen de deur, gillen joh! Maar niets aan het handje gelukkig, niks gebroken.
    Robby moest vandaag zijn jaarlijkse inentingen halen, maar hij geeft er niets om, heeft alleen maar oog voor de pot met hondenkoekjes, die de dierenarts op de tafel heeft staan....
    Wat ziet de praktijk er nieuw uit, of lijkt dat maar zo.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende mail met foto´s. Doe maar voorzichtig en heb veel lol,
    Een `high five` van Roby
    een kopje van Brammetje
    groetjes van JW
    en een dikke kus van Wilma

• 30 April 2008 - 03:13

Eva Schot:

hey meis
    wat ziet dat er allemaal gaaf uit! en klinkt gezellig al die braaien en feestjes!
    de praktijk zit er ook echt super mooi uit dat is wel wat anders dan hier! ze oefenen hier niet met apparatuur in de praktijk maar los in een sportschool is wel even anders dan wij gewend zijn.
    hele fijne koniginnedag!
    liefs eva

• 30 April 2008 - 07:14

Anneke:

Hey zussie,

Wow, wat een gave foto's. Ik heb binnenkort weer mooie foto's maar nu even geen tijd voor; mama en Wim zijn er nu! Gezellig! Maar we gaan zo met de trein naar Stirling dus ik spreek je later wel! Maar super gaaf dat je naar dat park bent geweest!

Kus

• 04 Mei 2008 - 08:37

Ansie:

wat eng lieverd dat je in het echt zo'n cheetah aait, ook al is er zo'n begeleider bij die beesten kun je nooit vertrouwen. Dag lieverd heel veel plezier in Afrika. Op de site van Anneke kun je lezen hoe leuk wij het hebben gehad in Schotland.Groetjes en dikke kus ook van japie jopie wesley en Wim