Nicole zegt: 'Onder moeders paraplu' - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Nicole zegt: 'Onder moeders paraplu' - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Nicole zegt: 'Onder moeders paraplu'

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve mensen,

Jullie zijn allemaal zo lief voor mij. Veel reacties op mijn stukjes!! Vind het echt super.

Vrijdag:
Deze avond hadden we een verjaardag van Kelly, zij is hier ook via Khaya.
Op weg daar naar toe, ( nu komt een raar verhaal) waren we de weg kwijt. Dus we moesten wachten zodat ze ons konden ophalen. In de straat naast ons zagen wij een auto die gekke rondjes ging rijden, en ik dacht 'nou nou wat is ie stoer'. Op dat moment reed die gast tegen een lataarnpaal op en vervolgens ging hij in zijn achteruit en reed toen hard tegen een prullebak aan!
Waarschijnlijk was hij heel dronken of niet helmaal 100% want wie rijdt nu zijn eigen auto in de prak!
vervolgens kwam hij op ons af en toen zijn we maar hard weggereden.. Wat een idioot zeg. Gelukkig zagen we het aankomen en konden we weg, maar het verbaasde me niks als hij ook echt in ons wilde gaan rijden.

Zaterdag:
Deze ochtend was het zover!! Weekendje kamperen :)
Er was al voorspeld dat het zou gaan regenen. Maar ik dacht, mwhaw regen in ZA zal wel meevallen. We zouden immers gaan zwemmen e.d dus nam braaf mijn bikini mee, slippers en zonnebril!
In de ochtend kwamen we met 27 mensen aan in Elandsrivier. (helaas geen Bavianenkloof!) Het is toch wel heel erg jammer dat ik mijn familie niet de groetjes kon doen! ;)
Maar naar Bavianenkloof heb je 4x4 wagens nodig en we waren met teveel mensen om dat te doen. Toen is er besloten om naar Elandsrivier te gaan. Dit is 30 minuten rijden van PE.

Daar aangekomen hebben we de tenten opgezet en een partytent voor als het ging regenen -> dan kan je tenminste nog droog zitten.

Met z'n 6en zijn we bij Martijn in de 4x4 gaan zitten en hebben een tocht gemaakt door de ruige omgeving!
(met Laurie, Renate, Sarah, Suzette en Rosa).
Dit is wel heel erg gaaf hoor!!! Dit ga ik zeker nog een keer doen! Het was heel erg stijl en stonden soms bijna met de neus tegen grond en wanneer je weer stijl omhoog moest zag je alleen maar lucht!
We gingen door water en over rotsen - dus lekker raggen door de natuur.
Het laatste stuk was het stijlst. Eerst zag je dus alleen grond en vervolgens stond je voor je gevoel tussen twee 'muren'. Nu moesten we nog omhoog en wij vroegen nog aan Martijn 'Ga dit je wel lukken'. Tuurlijk gaat het lukken, en anders maar niet.. haha :D
Er werd flink gas geven om omhoog te komen en de voorwielen lieten zelf een klein stukje los van de grond. Dus op de achterwielen omhoog!! haha.. was wel eng hoor.
Martijn moest zelf ook even uitblazen en toen hebben we maar even een rust momentje ingelast. :)

Begin van de middag hebben we met een luchtbuks op bierblikjes geschoten. Dit was toch wel heel leuk.
Dit was nog het droge stukje van het weekend!!
Vervolgens om 14.00 uur braken de wolken open en bleef het gieten tot de volgende ochtend 11.00 uur!
Dus we hebben onder de partytent gezeten en gebraaid, bier en sterk gedronken om onszelf toch maar warm te houden.

Het was echt supergezellig zo met z'n allen en rond het kampvuur. Helaas zijn wel sommige schoenen van mensen gesmolten omdat het toch wel warm was.
Maar nog niet zo warm als onze 'Heterse Tuinfeestje' waarbij de ijzenpook roodgloeinend was!!

We zouden eigenlijk nog gaan survival-tocht gaan maken (tijgeren op Saar's en Marieke's manier) maar het regende zo hard dat we niet zo'n zien hadden om door de modderblub te tijgeren e.d.

Zondag:
Deze ochtend waren we eigenlijk al om 7.00 uur wakker omdat we de dag ervoor allemaal al om 19.00 uur teut waren. Wanneer je om 14.00 uur begint met drinken dan ben je idd al om 19.00 uur al beetje gaar. We gingen om 20.00 uur braaien en lagen rond 22.30 uur toch wel al op bed.
Deze ochtend zouden we gaan quat rijden, maar de tocht was aangepast nu omdat het zoveel regende en je niet op de stijle stukken kan vanwege de modder. Dan zit je echt vast en kan je geen kant meer op. er werd voorgesteld om het volgende week te gaan doen. Dus zaterdag ga ik alsnog quat rijden!! Toch is er één groep gegaan omdat ze er volgende week niet bij kunnen zijn.
Dus gewoon een vuilniszak met gaten erin gemaakt en tada 'je hebt een regenjas'!!

Toen deze groep ging quat rijden gingen eigenlijk de rest van de mensen alweer naar huis, omdat ze wel weer genoeg regen hadden gezien. We waren nog over met Mark, Martijn, Kendrick en Thijs. Met Mark en Thijs ben ik gaan schieten met de luchtbuks. Hiervan zijn de foto's. Supermooi met de zelfgemaakte regenjas, maar wel heel erg gaaf. Schoot +/- 75 % raak als het niet meer was!! ;)
Ging echt wel lekker!!
Daarna nog op de braai knakworsten/hotdogs warm gemaakt en lekker met een broodje opgegeten.

s'Avonds ben ik nog met Rosa, Erik en Mark uit eten geweest. Ik heb de Kingklip geprobeerd (witvis) omdat ze me dat al in Kaapstad hadden aangeraden. Het was lekker en smaakte naar kabeljauw. Ook heb ik 2 glazen rode wijn op. ( met z'n 4en 2 flessen wijn besteld) Nicole met rode wijn :) ik vond de 'Spier' wel lekker. Deze is afkomstig van Stellenbosch. Met voorgerecht, hoofdgerecht en drinken waren we ieder 130 Rand kwijt. ( +/- 12 euro) Dus dat is wel lekker.. In NL betaal je voor 1 fles wijn al 16 euro. :)

Nu is het weer maandag en zit ik op stage. Ben vandaag al in het ziekenhuis geweest en één uur in het zwembad. Ben benieuwd wat de rest van de dag nog wordt.
Vanavond een etentje ter gelegenheid van Bernice's verjaardag. Zij woont bij mij in huis en is woensdag echt jarig!

Ben nu wel klaar met typen dacht ik zo!!

knuffel voor iedereen!
kusjes nicole


  • 21 April 2008 - 12:02

    Diana Scheepers:

    Hoi Nicole,

    Ontzettend leuk om al je verhalen te lezen! Veel plezier in PE en tot in Augustus/September.

    Liefs Diana

    P.S. Ik pas heel goed op je kamer.

  • 21 April 2008 - 12:21

    Anneke:

    Hey zussie,

    Haha, wat een gek in die auto. Sommige mensen zouden ze gewoon echt nooit een rijbewijs moeten geven ;)
    En wat een coole verhalen, wow. Ik wil ook quat rijden in de middle of nowhere en BBQ- en onder een zeiltje. Super cool. Ging dat schieten écht goed? Super trots.
    En ik ben blij dat je eindelijk rode wijn lust! Joepie!
    Geniet er nog maar van, ik zit weer achter mijn pctje aan essays te werken, bah, bleeeeeh, echt geen zin in. Maar gelukkig heb ik vrijdag een Ceilidh (Keeleeh) schotse volkdans, avond en zaterdag en zondag gaan we met een paar mensen de Highlands in! Ik ga ook leuke dingen doen (gelukkig).
    Dikke kus
    je grote zus

  • 21 April 2008 - 12:32

    Jes:

    Heej meis!

    Wat een gave dingen maak je toch mee! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik zit hier met mn scriptie..zucht.. ik ga straks even terrassen :D
    Geniet er van en tot je volgende verhaal!

    Dikke kus Jes

  • 21 April 2008 - 13:42

    LL:

    Wat een vette foto's!!! Vet stoer die acsies van je!!! Echt een leerzame stage :) hahahaha...GENIET ERVAN!!!

    Kussss

  • 21 April 2008 - 14:11

    Papa:

    Hoi Nicole,
    Super weekend dus gehad.
    Ja, een 'Heterse Tuinfeestje' is moeilijk te overtreffen zoals je ziet.
    Lekker teut he ... Rode wijn voor jou ?
    Lekker wijn uit Stellenbosch dus...
    fijn dat je in de weekends veel meemaakt.
    als je weer thuis bent zal je die weekenden missen denk ik !!
    Geniet er maar lekker van ...
    Mooie foto´s weer van je belevenissen.

    Bye,,,,
    Papa

  • 21 April 2008 - 14:51

    Paul:

    Ey Nicole,

    Hopelijk hebben wij de regen inmiddels hier achter ons gelaten, heerlijk weertje vandaag. Stage is ook begonnen en mijn plek is wel leuk, dus dat komt helemaal goed.

    Veel plezier verder, en ikg a even foto's kijken, ook van je zwembad toch ;)

    X

  • 21 April 2008 - 15:31

    Mark:

    Hey Nicole,
    Erg leuk om je verhaal te lezen, helaas jammer van het weer. Maar ondanks het weer toch veel fun gehad afgelopen weekend haha. De foto’s zijn erg leuk geworden, voor met het gun ;).
    Gisteren gezellig het weekend afgesloten, de wijn ging er goed in :P.

    Hopen dat we volgende week beter weer hebben,

    Groeten
    Mark

    PS: Mijn spierpijn is gelukkig bijna over :P.

  • 21 April 2008 - 15:33

    Maaike:

    Wat een onwijs toffe ervaringen meis! Die zal je allemaal zeker nooit meer vergeten! Geniet er maar van!

    Dikke kus

  • 21 April 2008 - 15:49

    Robert-Jan:

    Hey Nicole, fijn dat je het goed naar je zin hebt!!! Ik ben nog steeds jaloers!! Vooral op die vette roadtrip :)
    Succes weer deze week met je stage!!!
    X Robbie

  • 21 April 2008 - 16:21

    Marieke:

    zo dat klinkt als een goed weekend nicole, ondanks de regen.
    Wel jammer dat je niet hebt kunnen tijgeren, dat is toch wel een leuke bezigheid ;) maar je krijgt een herkansing!
    kus

  • 21 April 2008 - 16:22

    Jen:

    Hey wijffie!
    Dat ziet er stoer uit: jij met geweer!!! ;-)
    Gave verhalen van je weekend, klinkt echt goed!
    Heb je de MRC schaal al uit moeten leggen? ;-) Ben benieuwd!
    Hier ook alles goed, is weer lekker een nieuwe week begonnen!! Dag vloog voorbij vandaag en zo hoort het ook toch? :-)
    Succes deze week!!
    kusjes

  • 22 April 2008 - 07:36

    Ansie:

    wat een gaaf weekend heb jij gehadhele dikke kus mama

  • 22 April 2008 - 09:12

    Lor:

    Je hebt een lekker weekend achter de rug! Super leuk al die activiteiten en al die verjaardagen! Hoe gaat het op je stage?

    Kus

  • 22 April 2008 - 15:39

    Wilma :

    Het lijkt wel of er daar meer uren in een dag zitten dan hier, zoveel maak jij mee..
    Hip hoor, zo'n regenjas, heb je er al patent op aangevraagd? Hele mooie foto van jou met "the gun". Dat je dat durft, met een 4x4 de berg op. Wij hebben ooit op Cran Canaria zoiets gedaan, maar ik had de broek vol, hoor!! Heb je zelf ook al auto gereden daar? Loopt iedereen op de foto's daar stage? Veel plezier en doe je best,

    dikke kus van Wilma

  • 23 April 2008 - 00:27

    Jane:

    Hoi Nicole,

    Wat superleuk om je via je website te volgen. Wat je al niet mee kunt maken in een week. (Ont)spanning en avontuur. Een feestje, zou ik zeggen. Ook op je stageadres doe je veel nieuwe ervaringen op. Pas goed op jezelf meissie, want overal op de wereld lopen gekken rond (om even op dat rare verhaal terug te komen). Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Veel liefs van Jane (de buuv in Heteren)

  • 25 April 2008 - 06:18

    Nicole:

    Super om te lezen wat je allemaal doet daar en je foto's zijn ook super!
    Fijne week weer en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Gister met nienke en saar wezen eten.. en kwamen tot de conclusie:: Dat we je missen!!!!
    Maar meis genietse nog!! Dikke knuf! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 29827

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: