eerste week stage zit erop! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu eerste week stage zit erop! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

eerste week stage zit erop!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer vrijdag en ik heb eerder vrij gekregen om nog wat aan de studie te doen.

Dus nu is het weekend!!! :D

Gister met stage zag ik dat ze accupunctuur gebruikte. Ik was helemaal verbaasd! In NL is het zelfs een heel ander beroep. Ook blijkt dat de fysio hier zelf corticosteroïd injecteerd.. whaarrghh lijkt me wel eng zeg... In vertelde dat wij dat in NL aan de dokter overlaten!

De meeste fysio's hier hebben nog houten massagetafels zonder iets te kunnen verstellen. Wel een opstapje erbij zodat je zelf iets hoger kan staan.
sinds vorig jaar heeft Antionette 1 of 2 van die verstelbare tafels zoals we in NL hebben!! Dat is wel fijn voor mijn rug!

Gister heb ik mijn eerste hydroles gegeven aan 4 patiënten. Dit duurde 45 minuten en ging allerlei oefeningen doen. Het is wel lastig om mezelf verstaanbaar te maken in het engels, dus soms zeg ik het in het NL en dan weten ze vaak ook wel wat ik bedoel.

Hier gebruiken ze ook veel dingen zoals UltraGeluid en TENS (apparaten op stroom) en hotpacks.
Ze hebben hier ook iets nieuws en dat heet kinesio tex. Ze gebruiken het blijkbaar veel in Amerika en je hebt het in allerlei kleurtjes.. Hier gebruiken ze vooral knalroze. Het is maar wat je mooi vindt! ;)

Straks ga ik even opzoeken wat de werking ervan is op internet. Misschien zijn er wel al onderzoeken naar gedaan.

Van het weekend dus naar Bavianenkloof en dan zal ik wat leuke foto's maken! Ook komen er nog foto's aan van het zwembad in mijn achtertuin (nog niet in geweest trouwens) en van de auto!!

En het Afrikaans begin ik steeds beter te verstaan. Als patiënten een verhaal vertellen kan ik denk ik toch iets van 80 - 90% verstaan.. Dus gaat prima.. Maar het spreken gaat nog echt te ver..

kusjes

  • 18 April 2008 - 12:35

    Paul:

    nog 19 weken te gaan Nicole, zo te lezen gaat het prima vooralsnog.

    Veel plezier daar verder en dit weekend met aapjes kijken

    X

  • 18 April 2008 - 12:40

    Lor:

    Fijn dat je eerste stageweek er weer op zit, het begin is gedaan!

    Veel plezier dit weekend!

    Kus

  • 18 April 2008 - 13:01

    Paul:

    nog 19 weken te gaan Nicole, zo te lezen gaat het prima vooralsnog.

    Veel plezier daar verder en dit weekend met aapjes kijken

    X

  • 18 April 2008 - 13:55

    Papa:

    Hoi Nicole,
    Fijn dat het je bevalt daar.
    Eindelijk weekend !!
    Lekker op de qwat scheuren tussen de apen :-)
    Ik ga vanavond de foto's bekijken ..

    Veel plezier nog in het weekend !!

    Papa

  • 18 April 2008 - 14:22

    Liz:

    Hebben ze daar ook zo'n tractieapparaat
    voor CTS?

    groetjes liz

  • 18 April 2008 - 14:44

    Anneke:

    Hey zussie,

    Ben blij dat je allemaal bevalt. Toch blijf ik het raar vinden dat er een tekort aan energie is; heel veel wind, heel veel zon; beetje zonne- en/of windenergie lijkt me toch best handig....
    En leuk dat we net eventjes konden bellen; jij in Zuid-Afrika, ik in Schotland. Best grappig.
    Veel plezier in de Banianenkloof dit weekend!

    Hele dikke kus
    je grote zus

  • 18 April 2008 - 17:10

    Tim:

    You've got mail!

    Vet dat je dat afrikaans steeds meer begint te verstaan, lijkt me best komisch dat taaltje! Kinesio tex? wat de poep, klinkt wel als fimo klei gemixed met knex.

    Lik

  • 18 April 2008 - 18:47

    Jen:

    Hey meis,
    Dat van die houten tafels schreef michiel ook, grappig dat het bij jou het merendeel van de banken er ook zo uit ziet ;) Wat zijn we in nl toch modern hea.. :P
    Succes met dingen uitzoeken en geniet van je weekend! Ga ik ook doen, was wel een indrukwekkende week!
    Dikke kus

  • 18 April 2008 - 19:08

    Eva:

    Hee Nicole,
    Klinkt leuk allemaal zeg! En een zwembad in je achtertuin klinkt ook helemaal niet verkeerd.
    Heel veel plezier dit weekend!
    Groetjes aan Ankie!
    Liefs Eva

  • 19 April 2008 - 09:34

    Ellie:

    liewe nigtjie Nicole,
    Ek skryf aan jou in Afrikaans, as jy da ok snaaks vin. Baie dankie vir die mooie berichte. Het jy al verkleurmannetjies gesien? Jy moe nie voer die bobbejane nie. Lekker kuier in die warme kontinent.Ek ga nou kyk die foto's van jou(Ansie kom net binnen).
    Mooi bly en veel soentjies!
    Ellie, Cobie Brecht en Teun

  • 19 April 2008 - 10:44

    Marieke:

    heey nicole!
    eerste weekje gehad! mooi dat t allemaal bevalt! kinesio tex gebruiken ze bij mij in de praktijk ook wekt echt ik snap er niets van ahha! maar goed veel plezier t weekend en pas op he bavianen zijn gevaarlijk! haha benieuwd naar je foto's kus

  • 19 April 2008 - 10:45

    Ansie:

    hallo lieve meid.
    Fijn dat de eerste week zo goed verlopen is Je vader heeft gisteren voor mij de fotoos op een usbstick gezet en die heb ik ook aan Ellie laten zien.
    Leuk he dat Ellie in het Zuid-afrikaans kan schrijven dag lief drupke pas op voor de bavianen groetjes mama

  • 19 April 2008 - 10:46

    Daan:

    lieffie!
    was een zware week heh! al die nieuwe dingen die je leert enzo. hier is het precies hetzelfde. ik was echt toe aan het weekend. geniet van die aapjes, laat ze je maar niet aanvallen :P da lijkt me niet zo leuk hihih. doe je ankie de groetjes voor me? zij heeft geen waarbenjij.nu pagina heh?
    Geniet van je weekend :d
    dikke kus

  • 19 April 2008 - 15:43

    Hampie:

    Veel leerplezier en we blijven je volgen.
    Ook ontspannen op z`n tijd.

    We wachten de volgende berichten weer af.

    Doeiiiiii.

  • 19 April 2008 - 17:09

    Wilma :

    Wauw, net daar en nu al zelf les gegeven.Ik ga maar op internet opzoeken wat kinesio tex is, kan ik ook meepraten! Wanneer kun je in je "eigen " zwembad poedelen? We horen het vast wel. Veel plezier bij de aapies, en doe die met de grote rode ko.. de groetjes,
    dikke kus

  • 19 April 2008 - 17:18

    Wilma :

    ben ik weer! Oh, het is tape. Ik dacht een nieuw soort behandeling, of zo. Misschien toch een tikkeltje blond?

  • 20 April 2008 - 19:24

    Ansie:

    ik ben vandaag met Ellie en Co en de kids naar burgers bush geweest ik moest steeds aan jou denken toen ik die afrikaanse dieren zag. Heel veel plezier drupke en ik hou van je. mama

  • 21 April 2008 - 05:41

    Mark Vermeulen:

    Hey Nicole,
    Jammer van het weer afgelopen weekend, hopen dat we volgende week beter weer hebben! Wil toch graag quadrijden, lijkt me zo vet om te doen !

    We hebben ons toch goed vermaakt met de luchtbuks, jij bent een geboren sniper ;).

    Ben erg benieuwd naar de foto’s !
    Spreek je snel weer,

    Groeten
    Mark

  • 21 April 2008 - 07:06

    Merit:

    Super joh! Afrikaans.. kan me ziet heel erg voorstellen hoe dat klinkt, maar misschien dat ik het straks jou wel vloeiend hoor spreken!!
    Dat kinesio tex tape dat ken ik ook. Gebruikte ze ook op mijn stage en heb 't vaker in mijn omgeving gehoort. Best apart :)
    Nou meis ben benieuwd naar je bavianen-weekend!
    Liefs XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 29754

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: