Skydiven in Plettenberg Bay & hiken in Knysna - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Skydiven in Plettenberg Bay & hiken in Knysna - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Skydiven in Plettenberg Bay & hiken in Knysna

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dit weekend was het dan zover – Nicole ging skydiven!! Mark was al een keer eerder het luchtruim door gevlogen en wilde het nog wel een keer doen. Toen heb ik de auto gepakt en ben richting Plettenberg Bay gereden. (300 km van PE)
We kwamen aan tijdens schemer dus zagen nog de mooie luchten – wolken – bergen in ons vizier.
In Plettenberg is er een backpackers-hostel die door Nl’ers gerunt wordt, en daar zijn we uiteindelijk heen gegaan. Er bleken nog meer Nl’ers te zitten en zaten ’s avonds nog buiten rond het ‘kampvuurtje’ .
De volgende morgen werd ik wakker – ‘Jeej Skydiven’!!!
Na het ontbijt bij ‘Europa’ met orange juice, muesli, fruit, croissantje en een lekker bak koffie gingen we richting het vliegveld’tje. Dit was 15 minuten rijden van het hostel.
Kregen een tuigje om en ‘ready to go’!!!
Het was een super klein vliegtuigje waar we met z’n 5en inkonden. Mark en ik met ieder een meneertje waarmee we gingen springen en de piloot niet te vergeten.

Na 20 minuten in het vliegtuigje te hebben gezeten was het zover, we waren om 10.000 feet/3 km en dus was het tijd om te gaan springen. Brilletje op, vastgeketend aan de meneer -> ging het deurtje open!!
Nicole mocht als eerste springen – ‘are you ready?’ ‘Yes I am ready’!!

Het voelde heel raar dat je zo’n druk tegen je lichaam kreeg – maar ja ging ook 205 km/h naar beneden!! Gelukkig had ik een brilletje op.
Ik denderde 38 seconden naar beneden voordat de parachute open ging!! Dat was natuurlijk supervet! :)
Toen de parachute open was voelde het als een vogeltje in lucht, heel raar om in de lucht te zijn maar dan zonder vliegtuig oid. De voetjes bungelde er losjes bij.
Kortom: het was supergaaf!

Daarna reed ik verder met Mark richting Knysna, en hebben nog een hike gedaan van 3,5 uur door hei, bomen, bosjes, rotsen, stenen en langs het water.
Het was een heel pittige tocht – maar hadden supermooi uitzicht. ( zie de foto’s )

Nadat we de N2 verder hadden gevolgd kwamen we in Knysna aan. Eerst even rond gereden om te kijken wat er te doen was, en vervolgens naar een backpackers-hostel gegaan. Daar hebben we onze dvd’s bekeken van het skydiven!!

Maandagochtend ( was hier een holiday – dus lekker extra dagje vrij) zijn we weer terug op de N2 richting PE. We hebben nog een stop gemaakt bij Monkeyland waar we nog heel veel aapjes hebben gezien!! Het was een heel groot terrein en hebben met een gids en nog andere mensen een tocht gemaakt door het bos.
Vervolgens onze weg weer vervolgd naar PE.

Het is hier ook heel erg normaal dat er wegafzettingen zijn. In die 300 km waren er een stuk of 5 afzettingen waar je vervolgens moest wachten tot de andere kant ( van een paar km voorbij waren gekomen) Er stond dan zo’n mooi bordje STOP.. dus tja.. dan maar even stoppen en de motor uit.
Vervolgens nog een vrachtwagen waar uit de voorkabine 6 afrikanen kwamen nog appels gegeven. Ze waren superblij met hun appel, en daar werd ik weer blij van.

Nu weer aan het werk op stage, wat vervolgens allemaal prima gaat hier. Dat gaat allemaal zijn gangetje en heb veel eigen patiënten.
Vorige week had ik bijvoorbeeld 12 eigen patiënten, en dat ging allemaal prima.
Vandaag gaan Ankie en ik naar Home Affairs om onze visum te verlengen. We waren er al eerder geweest om papieren in te leveren en hopelijk krijgen we nu een stempel in ons paspoort!! Er zijn hier al meer problemen geweest met NL’ers en hun visum, dus laten we het beste hopen.

Kusjes en knuffels!!



  • 19 Juni 2008 - 09:16

    Anneke:

    Hey zussie!
    Het was echt leuk om je gisteren gewoon 'even' een half uur aan de telefoon te hebben en ben blij dat het zo goed met je gaat. Het verhaal had ik al gehoord, maar de foto's zijn super! Lijkt me echt super kicken! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Hele dikke kus
    je grote zus

  • 19 Juni 2008 - 09:35

    Lor:

    Zo gaaf dat je bent gaan skydiven, gave foto's ook! Plettenburg bay is inderdaad heel erg mooi, maar vind Knysna zo leuk omdat het aan een meer ligt! Veel plezier nog, kus


  • 19 Juni 2008 - 09:58

    Paul:

    Zo dat klinkt best vet Nicole, ik zou best willen ruilen op dit moment;)

    Geniet er nog van

    X

  • 19 Juni 2008 - 11:03

    Michiel:

    Hey Nic, wat een goeie verhalen allemaal heb ze niet allemaal gelezen maar je schrijft leuk! Ik kwam Ankie afgelopen week tegen in Chintsa. Hebben even nummers uitgewisseld dus als ik binnenkort in PE ben geef ik wel even een belletje. Ben nu weer even in Coffee Bay, gewoon even op bezoek. Morgen verder weet nog niet waarheen maar je verhalen over Plettenburg hebben me op een idee gebracht. Misschien tot ziens. Kusje

  • 19 Juni 2008 - 12:34

    RJ:

    Supergaaf weer!!!! Vooral dat skydiven!!! Wil ik ook nog steeds een keertje doen.. Als je terug bent moeten we misschien maar eens naar Teuge ofzo!! Veel plezier nog!! X Robbie

  • 19 Juni 2008 - 16:03

    Ellie:

    Hoi Nicole,
    Wat sta relaxed op die foto's in de lucht! Super!Weer een hele ervaring rijker! Nog bedankt voor de foto's! Ik hou je op de hoogte.
    Dikke kus,
    Ellie

  • 19 Juni 2008 - 16:22

    Eva:

    Wow! Klinkt gaaf allemaal zeg! En stoer ook die foto's! Geniet ervan!
    Dikke kus Eef

  • 19 Juni 2008 - 18:55

    Danielle:

    WAUW NICKY!!!!!!!!!!! dat ziet er echt leuk uit man!!! echt supertof :D
    leuk heh om eigen patienten te hebben. leer je ontzettend veel van.
    spreek je snel weer.
    hele dikke kus

  • 20 Juni 2008 - 07:00

    Papa:

    Hoi Nicole,
    De complete film van je skydive ziet er fantastisch uit. Ik heb de foto´s van de afgelopen weken en de skydive film op cd gezet en aan Ansie gegeven.
    De film heeft ze gisteravond al bekeken.
    Goed dat je nu een stempel in je paspoort hebt !!! ( ook al weer gehoord .. )

    Veel succes komende weken en weekends.....

    Papa

  • 21 Juni 2008 - 10:49

    Michiel:

    hEY nICOLE,
    Ziet er gelikt uit hoor! mooi mooi zo! blijf genieten!
    weet jij je volgende stage ook al?

    Groetjes

  • 22 Juni 2008 - 13:43

    Marinka:

    Heey Nicole,
    Wat een geweldig ervaringen!!! Supervetgaaf!! Lijkt me geweldig dat gevoel met die vrije val en in de lucht, super!
    Mooi om te horen dat het goed met je gaat!

    Hier gaat ook alles zn gangetje..Ben zwaar aan het uitbrakken na een gala gister, echt te erg ;)

    Veel liefs, Marinka

  • 24 Juni 2008 - 08:06

    Floor:

    Wow nic! Jij doet ook toffe dingen daar. Wat hebben we toch een geluk he :) Geniet!
    Kus uit Ghana!

  • 25 Juni 2008 - 15:08

    Robert:

    Leuk om te lezen Nicole! Ik krijg heimwee naar SA haha. Veel plezier nog daar. Hier in Nederland kan ik mijn steak eindelijk 'bloody' krijgen als ik hem zelf maar bak ;). Groetjes!x

  • 27 Juni 2008 - 09:09

    Joop & Anne:

    Hi Nicole,

    JIJ gaan baje lekker zeg.
    Geweldig wat je al niet hebt ondernomen in die paar maanden.
    Petje af hoor. Leuk dat we mee kunnen kijken.
    Ik krijg ook weer zin om naar
    ZA te gaan. Te gek land.
    Wat lijkt Nld dan ontzetend saai.
    Als ik niet zo'n last van heimwee naar familie en vrienden en Arnhem
    zou hebben dan was ik allang in
    ZA gaan wonen.
    Ik vond(vind) met name de uitgestrektheid en de natuur fantastisch en het heerlijke vlees en niet tevergeten de "rooi" wijn.
    Lekker kuier nog Nicole.
    Succes met je stage.

    Liefs van Anne en van Joop.

  • 07 Juli 2008 - 20:53

    Ansie :

    ik heb de hele familie het dvd-tje laten zien ze vonden het allemaal super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 29758

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: