Bayworld en Seaview (lionspark) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Bayworld en Seaview (lionspark) - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Bayworld en Seaview (lionspark)

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Heej lieve mensen,

Afgelopen zaterdag ben ik naar Bayworld geweest. Dit is in PE dus was maar 10 min rijden van mijn huis. Er was een museum met van alles en nog wat.. heel raar. Eerst zag je botten van reptielen, dinosaurussen (alleen replica's) dan allerlei vissoorten, echte schildpadden, echte krokodillen en slangen. Verder in het museum zag je boten van A'dam (replica's) en kleding, menselijk lichaam, opgezette dieren. Heel erg vreemd!

Vervolgens was er nog een stuk buiten en er waren pinquins. Ze hadden ook 2 dolfijnen waar we een show van hebben gezien - in de regen! Ook was er nog een aqarium met vissen en haaien.. Dus echt van alles hadden ze daar.

Zondag ben ik met Mark naar Seaview ( Lionspark) geweest op 25 minuten rijden van PE. Hier heb ik tijgers, leeuwen, giraffen (heel dichtbij) en lynxen gezien.
De tijgers en leeuwen zaten in een afgeschermd gebied met dus hekken eromheen. Ook heb ik met Mark geknuffeld met 6 maanden oude leeuwen.
Er was een nieuw gedeelte in Seaview waar je met de auto in mocht, dus wij er doorheen rijden en maar zoeken naar dieren. Naar 20 min gereden te hebben kwamen we 5 giraffen tegen. Wij zijn maar uitgestapt en er verder heen gelopen. We wilde natuurlijk even koekeloeren bij de giraffen. ( en foto's maken).

Er waren nog nauwelijks sporen van autobanden te zien, dus ik heb verder zelf maar een weg uitgekient om terug te komen bij de in-uitgang. Vet grappig was dat!!!

kusjes Nicole

• 05 Juni 2008 - 10:39

Papa:

Heej Nicole,
    Juressic park lijkt het wel .
    Goed weekend gehad dus en weer veel gezien.
    Dat hebben we niet in nederland...
    Doe het een beetje rustig aan de komende tijd :-) .

Papa

• 05 Juni 2008 - 13:21

Merit:

Klinkt echt super!
    Knuffelen met een leeuw, VET!
    Liefs XxX

• 05 Juni 2008 - 14:04

Robert-Jan:

Awwww wat een lief poesje op die foto's!!! :) Je hebt weer wat moois beleefd!! X Robbie

• 05 Juni 2008 - 19:14

Wilma :

aaaah, wat een schatje, ja, jij ook, maar dat welpje!!Heb je die ook echt geaaid?? Ik had vanavond je vader aan de telefoon, man, wat kan die kletsen, ha, ha.. Die vertelde al dat er weer een mooi verhaal met even zo mooie foto's op mail stond.Doe lekker rustig aan, dan komt alles goed, toch??
    lieve groetjes en een dikke kus van ons

• 05 Juni 2008 - 20:14

Ellie:

Ooh...ik wil ook knuffelen met dat welpje! Super! Vind jij de giraffes ook zo fantastisch, zo mooi hoe ze lopen! Ziet er weer errug goed uit daar!! Dikke knuf, Ellie

• 05 Juni 2008 - 21:47

Anneke:

O, wat een schatje! Dat leeuwtje is echt heel erg cute! Ik wil m ook knuffelen! Mooie foto's weer. Doe je rustig aan, zusje? Alles komt goed!
    Hele dikke kus
    je grote zus

• 07 Juni 2008 - 10:06

Liz:

mooie foto's hoor en bedankt voor je lieve kaart.
    marcel en liz

• 09 Juni 2008 - 08:06

Lor:

Super leuk dat je de dieren kon aaien! Die leeuw van 6 maanden leek al best groot! Nog bedankt voor je kaartje, super lief! Wat is jou adres? kus

• 09 Juni 2008 - 10:00

Michiel:

Hey Nicole,
    blijf genieten hé! :D:D
    groetjes

• 10 Juni 2008 - 09:30

Dorien Van Den Berg:

Hee Nicole, wat een verhalen! En dan die foto's! Echt geweldig. Leuk ook dat je nog vrijwilligerswerk doet. Reken maar dat je veel kunt betekenen voor de mensen daar. En volgens mij heb je het fantastisch naar je zin en wordt er ook door Khaya van alles aan gedaan om leuke dingen te organiseren. Geweldig! Groetjes, Dorien

• 10 Juni 2008 - 11:51

Mark :

Hey Nicole,
    Wat een apart museum was dat vorige weekend zeg ...,van kleding tot en met dino’s. Onbegrijpelijk ik kreeg daar echt het idee dat ze het museum vol moesten hebben. Seaview was daarin tegen zeker cool, wat een ervaring met die giraffen :P. We hebben gewoon giraffen genaderd op 4 meter afstand haha. Iedereen verklaard ons voor gek dat we dat gedaan hebben, giraffen blijken toch gevaarlijker te zijn dan dat ze er uit zien haha:P. Het heeft wel mooie foto’s opgeleverd ;).

Gisteren was echt een toffe avond, met 40 man hebben we Holland gekeken. Helemaal top dat we met 3-0 wonnen van Italië. Verwacht daar wel een verhaaltje over, hoe wij Nederlanders het EK hier in ZA volgen… ;).

Groeten!

• 12 Juni 2008 - 11:32

Jen:

Wauw, wat een mooie dieren allemaal!!!
    Ben je inmiddels ook weer een btje beter en niet meer zo ziekjes?
    kus

• 07 Juli 2008 - 20:51

Ansie:

wat een super weekend is dat geweest kusjes ansie