aangekomen in PE!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu aangekomen in PE!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

aangekomen in PE!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 April 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Heej lieve mensen,

Hier is dan eindelijk een berichtje van mij!!
Heb eindelijk een internetcafe gevonden!
Ik zit hier nu met een huisgenootje. Het is 10 minuten lopen vanaf mijn huis.

Eerst zijn Ankie en ik van Schiphol naar Heatrow gevlogen (met 3 uur vertraging). We kwamen om 19.00 uur daar aan en onze gate sloot ook om 19.00 uur. Wij toch naar Terminal 4 gegaan wat nog eens 15 min rijden was met een bus en dan nog eens keihard rennen om nog met de ' op ons gehoopte' verlaate vlucht mee te kunnen. Kwamen wij daar om 20.00 uur aangerend, bleek dat er nog niemand was ingestapt omdat hij veel vertraging had. Uiteindelijk vlogen we pas rond 22.00 uur naar Kaapstad.


We hebben 3 dagen in Kaapstad rondgekeken en heel veel gezien. We hebben niet echt een moment rust gehad omdat we zoveel wilde zien.

1e dag:
Met een rode bus ' Hop On Hop Off' en hiermee ging je kaapstad rond en kon je uitstappen als je wilde en daarna weer ergens instappen. Wij waren uitgestapt bij een heel mooi Kasteel wat was gebouwd door NL'ers en je zag de invloeden van de VOC.

2e dag:
Naar de 2 aquariums geweest van de 2 oceanen. (Atlantische en Indische). Hier waren hele grote kreeften, haaien en gekke beesten te zien.
's middags zijn we naar de tafelberg gegaan en met de kabelbaan naar boven gegaan. Je kunt echt heel ver lopen en heel veel zien. Ik dacht namelijk dat je maar een klein stukje op de berg mocht lopen, maar het was veel groter dan ik dacht.
's Avonds hebben we een pizza gehaald 3 blokken verderop. Wij vroegen beneden bij de receptie of ze iets konden bellen maar ze hadden geen nummer van een pizzeria. Ik stond daar op mijn sokken, en zijn zelf toen maar gaan halen. (en ja, ik op de sokken!)
Daarna wel met de taxi terug, omdat het in het donker toch niet zo heel fijn was. Dit koste maar 5 rand ( 0.40 eurocent) :)

3e dag:
In de ochtend zijn we naar Robbeneiland geweest. Het was eigenlijk uitverkocht maar we zijn s' ochtends heel vroeg naar de veerboot gegaan en hoopte op afzeggingen. En ja hoor, wij konden toch mee.
s'Middags zijn we naar Stellenbosch geweest met een bustour en hebben 2 wijnproeverijen bezocht. (9 wijnen totaal) en ook konden we kaas proeven. Stellenbosch is echt heel heel heel erg mooi. Je had er ook een Dorpsstraat en hele lieve huisjes. (schattig maar toch wel heel erg groot).

4e dag:
Deze ochtend om 5.30 uur op om te ontbijten, spullen pakken en naar het vliegveld te gaan.
En nu zit ik dus in een internetcafe'tje vlakbij mijn huisje.
Morgen kunnen we een auto fixen, en deze dan 5 maanden huren.

Het blijkt hier trouwens heel normaal te zijn dat de stroom bijna elke dag 2 uur uitvalt omdat er een stroomtekort is! Heel grappig, en we hebben hiervan dus een schema op de koelkast hangen zodat je weet wanneer!!

kusjes Nicole
en een dikke kus!!


  • 10 April 2008 - 15:36

    Marieke:

    wauw nicole wat vet je.. al zoveel gezien!
    en nu maar beetje wennen aan je nieuwe thuis he! super gaaf! ik ben jaloers!
    We hebben vanavond feco feest daar ga ik je wel missen hoor!
    maar veel plezier en ik wacht op je volgende verhaal!
    kus

  • 10 April 2008 - 15:54

    Robert-Jan :

    Hey Nicole... Leuk allemaal!!! Maaruhhh krijgen we ook al foto's te zien van je adventure in Kaapstad?? X RoBBie

  • 10 April 2008 - 16:15

    Jen:

    Hey meis,
    Heel fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn!! (vervelend van die vertraging, maar je bent nu op plek van bestemming :)).
    Cool dat je Kaapstad zo goed hebt kunnen bekijken.
    Is je kamer ook zo mooi als dat ie er op de foto's uit zag? ;)
    Have fun en een dikke kus, ook voor Ankie!

  • 10 April 2008 - 16:23

    Papa:

    Hoi Nicole,
    4 dagen daar in South Africa en al zo veel gezien ..
    Lekker in je huisje aangekomen, eindelijk..
    Heerlijk weertje om bij het zwembad te zitten natuurlijk. Hopelijk is het een auto met airco ( of ARCO ... )..
    Ben zeer benieuwd naar de foto' s die je gemaakt hebt.

    Vast veel succes gewenst maandag, het begin van je stage.

    Papa

  • 10 April 2008 - 17:19

    Ellie:

    Ha Nic,
    Te gek dat je op de T-berg bent geweest en Robbeneiland waar Mandela zo lang vast zat. Nog ZA-wijn geproefd in Stellenbosch? Nu lekker bij je huisje genieten. En vergeet niet links te rijden straks. Liefs Ellie, Cobie, Brecht&Teun

  • 10 April 2008 - 17:28

    Stefanie:

    Jeetje wat zijn jullie actief!!!
    Maar zo zie je wel heel veel van het land. Leuk hoor! Vervelend van de vertragingen op het vliegveld maar uiteindelijk zijn jullie goed aangekomen. Grappig dat bij jullie ook de stroom uit valt. Bij mij in Alicante is dat ook het geval. Niet zo vaak als bij jullie maar ongeveer 1 keer in de week :p

    Nou heel veel plezier dit weekend en een dikke kus (k)

  • 10 April 2008 - 17:46

    Paul:

    Ait dope Nicole, zeer goedkoop daar ook en zo te horen/lezen vermaak jij je daar wel, en ankie ook.

    Veel plezier (niet alleen met je zwembad) en succes met de stage

    X

    Paul

  • 10 April 2008 - 18:00

    Wilma En JanWillem:

    pffff, dat zal me een reis geweest zijn. En in plaats van uitrusten meteen de hort op... Jullie hebben gelijk, meteen van alles bekijken, straks moet je aan het werk. Benieuwd hoe je dat bevalt, maar dat ga je straks natuurlijk uitgebreid mailen. Laat ook even weten of jullie een leuke poolguy hebben, niet onbelangrijk, toch?
    Je foto's zijn alvast prachtig! We kijken uit naar je berichtjes. Succes met je stage en geniet van alles,
    lieve groetjes JW & Wilma

  • 10 April 2008 - 18:37

    Eva:

    Ik ben trots op je!!!

    wat een verhalen!!!

    XXXXX

  • 10 April 2008 - 18:55

    Anneke:

    Hey zussie,

    Wow! Ik zag je mailtje met die drie foto's ook net..... WOW! Ik ben echt jaloers! Die foto met die baai, dat is toch niet je uitzicht hé, want dan ben ik echt jaloers. En die foto met die aap in de boom? Was dat dichtbij?
    En stroomuitval...? Lijkt me heel lastig, maar wel raar dat ze er een schema van hebben :~

    Zussie, doe voorzichtig en geniet ervan! En bedankt voor je smsje ;) Beetje BBQ'en terwijl het bij mij regent :(
    Braai ze!

    Dikke kus

  • 10 April 2008 - 18:57

    Anneke:

    En je kunt via HP Photosmart op je PC de foto's een stuk kleiner maken. Kwaliteit blijft prima, maar het gaat echt een stuk sneller! (Klik op foto, linkerkant 'formaat wijzigen', email, kopie opslaan. That's it!)

  • 10 April 2008 - 19:12

    Ansie:

    Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je al zoveel heb gezien. Ik heb aan je vader door gegeven van bel.bob dag lieve meid tot de volgende keer

    mama

  • 10 April 2008 - 20:19

    Willemijn:

    Hai Nicole,

    Fijn dat je het er nu al zo naar je zin hebt!! Ook fijn om te horen dat je reis ondanks de vertragingen toch goed is gegaan!! Geniet nog van de vrije dagen die je hebt voor je stage moet gaan lopen!!

    Dikke kus Willemijn

  • 10 April 2008 - 21:58

    Arjan:

    Ha Nicole!

    Klinkt goed!! Mooi hoor! Ben ook wel benieuwd naar foto's.
    Veel plezier iig!

    Kus

  • 10 April 2008 - 22:04

    Daan:

    heej lieffie!!!
    eindelijk ben je daar in zuid afrika en ben je meteen al de hort op gegaan, ben trots op je!!! het is ook heerlijk om al jullie verhalen zo te lezen. maar het is meteen ook een beetje een bittersweet feeling voor de thuisblijvers. maar goed niet te sentimenteel worden hier, ik wens je veel succes maandag, het begin van onze stage. kick some ass over there heh!!!!! hele hele dikke kus,

  • 10 April 2008 - 23:04

    David:

    Eey Nicole!

    Klinkt relax! Rock ze daar, en geef Ankie een dikke knuffel, en neem er zelf ook een.

    Liefs!

  • 11 April 2008 - 00:22

    Eva Schot:

    hey meis
    wat leuk om te lezen dat het gelukkig nog allemaal goed is gekomen met dat vliegen kreeg er een beetje kriebels van!!
    ik sta nu op het vliegveld van kuala lumpur en heb het eerste deel van mijn reis goed overleefd!!
    nu door naar brisbane
    klinkt allemaal super mooi daar in kaapstad! lekker genieten
    bevalt het huisje ook goed??
    heel veel plezier nog deze paar dagen en succes met begin van je stage
    knuffel eva

  • 11 April 2008 - 08:57

    Lor:

    Klinkt bekend allemaal! Mooi stad he? Geniet lekker van je vrije daagjes in PE! Hoe is het weer?

    Kus

  • 11 April 2008 - 13:06

    Saar:

    zoo dat klinkt echt te chill!!
    geniet ervan! miste je wel gister met het feeco!!
    ik ben al benieuwd naar je volgende verhaal!

    KUS!

  • 11 April 2008 - 16:24

    Nienke:

    hey chick,
    klinkt vetjes!! geniet er van, en succes maandag!

    xxx

  • 11 April 2008 - 19:10

    Jes:

    Heej meis!

    Mooi dat alles zo goed is gegaan en super dat je al zo veel gezien hebt! Echt gaaf! Geniet er van en ook veel succes met je stage!

    Kus Jes

  • 12 April 2008 - 11:53

    Floor:

    Afrika is leuk he! Hier valt ook de stroom uit, alleen heb ik daar geen schema van haha :)
    Kusjes

  • 12 April 2008 - 17:27

    Maaike:

    Hee meis!
    Suupermooi allemaal!Was je bagage niet bijna kwijt op Heathrow met dat nieuwe systeem daar?;) Nou meis geniet er maar van, ook van die bizare maar getimede stroomuitval!
    Liefs!

  • 12 April 2008 - 18:58

    Merit:

    Hey Meis!
    Zit nu al mee te genieten, alsof ik in afrika ben ;)! Kijk uit naar het volgende verhaal! geniet ervan!! succes en veel plezier maandag!
    Kusje

  • 13 April 2008 - 11:40

    Marinka:

    Heey meis!

    Je verhaal klinkt al erg goed! Hoop dat het zo vet blijft:-)
    Succes met het begin van je stage, ik hou je site in de gaten ;-)

    Veel liefs,
    Marinka

  • 13 April 2008 - 14:12

    Wilma Rijsemus:

    vorige keer helemaal vergeten: groetjes en een dikke kus van Oma!!

    en nu ook eentje van mij....

  • 14 April 2008 - 10:41

    Tim:

    Bezige bijtjes! Supervet allemaal, zoveel gezien en gedaan en natuurlijk avonturen beleefd op de sokken, heftig. ;) Je zal rond dit tijdstip vast al wel stage aan het lopen zijn.. heel veel plezier & succes!

    Ben benieuwd naar de stageplek verhalen en foto's!

    Dikke knuffel en kus aan jullie beide!
    Tim

  • 14 April 2008 - 11:45

    Anneke:

    Hey zussie,

    Ik vroeg me af hoe je eerste dag op je stageplek bevallen is? Kun je ze een beetje verstaan? Leuker dan je vorige stage?

    Kom maar met je verhalen....kom maar, kom maar kom maar!

    dikke kus uit Edinburgh!
    je grote zus

  • 15 April 2008 - 21:10

    LL:

    Hey lieffie!

    Sorry dat ik zo laat reageer maar kon niet op je site komen....maar wat een mooie foto's!!! ben jaloers!!! Geniet ervan he!!!

    Kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 29759

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: