Kota Kinabalu en Phi Phi Islands - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu en Phi Phi Islands - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu en Phi Phi Islands

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 Oktober 2013 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik voor mijn 2e dag op Koh Phi Phi Don - Thailand.
Maar we waren gebleven in Sepilok en daar was ik met David en Aurore, we zijn samen verder gegaan met een taxi naar Sukau om naar de Sungai Kinabantangan River te gaan, uiteraard wild spotten in de jungle. We vonden een taxi bij Sepilok Rehab Centre. Aangezien het laag seizoen is kun je flink afdingen. We gingen eerst langs Uncle's Tan om onze bagage op te halen toen we hoorde dat we nog voor nopes mochten lunchen daar. Niet alleen NL'ers zeggen daar nee tegen.. haha
De taxi chauffeur wilde wel wachten tot wij klaar waren, echt super lief. Ik heb hem nog drinken aangeboden maar hij wilde niks.
Met 1,5 uur rijden waren we in Sukau en gingen naar meerdere guesthouses en lodges om te kijken of het wat was, bij een 'nee' gingen we weer verder met de taxi. We kwamen uit bij RB lodges waar we voor 23RM pp konden slapen in eigen chalet. Superchill. Meteen 2 rivercruises geboekt en we konden daar mee eten savonds. Na een tocht van 2 uur op de boot en veel aapjes te hebben gezien zijn we om 20 uur weer gegaan. 1 uur boottocht en 1 uur nightwalk in de jungle. Dat was wel even spannend zo in het donker niet wetenede wat er allemaal rond loopt. Gelukkig hadden we 2 gidsen mee. We hebben aapjes gezien en krokkodillen.
De gids vroeg aan ons in de jungle welke richting we op moesten voor de boot en ja hoor, nicole had gelijk!! Wel fijn als je als enige in een groep richtingsgevoel hebt :)
Na Sukau zijn we met z'n drieeen met de bus naar Kota Kinabalu gegaan. Met de lonely planet in 3 varianten gezocht naar de beste straat met guesthouses en toen bij paar langs gegaan. We belandde bij Lucy's Homestay, heel erg fijn en veel karakter binnenin. Was erg gezellig en ik heb ook mijn leesboek daar maar achter gelaten als donatie.
We hebben op de local night market onze vis uitgezocht voor de BBQ en het werd voor ons klaargemaakt. Als enige Europeanen zaten we lekker te genieten van het eten. 's Avonds nog een biertje gedaan in de kroeg en we hadden een Set Tiger besteld, grote flessen geserveerd in een champagne bukket met ijs! Voelde wel speciaal.
Volgende ochtend naar de Zondagsmarkt gegaan en het was erg warm, flink zweten tussen de mensen. Ook verkochten ze puppy's, katten en vissen op de markt. Van eten/drinken tot souvernirs en kruiden.

Aurore ging die middag naar het vliegveld om terug te vliegen naar Frankrijk. David en ik bleven nog in KK. Volgende ochtend na een heftige nacht storm en regen mijn tas ingepakt en gelukkig stopte het net met regen toen in op zoek ging naar een taxi voor het vliegveld. Afscheid genomen van David en nu gaan we ieder onze eigen weg weer. Wel gek als je paar weken met elkaar optrekt op verschillende plekken en je dan elkaar niet meer ziet.

Vliegveld KK is heel klein en lief, dit keer was ik ruim op tijd in vergelijking met die keer in KL... dus rustig een kop koffie gedronken. In het vliegtuig was ik de enige Europeaan op weg naar Penang. Alles verliep soepel, ook de local bus naar Georgetown was snel gevonden en 20x goedkoper dan taxi. Maar toen ik bij Komtar busstation aan kwam kon ik het hostel niet vinden. Ik had alleen een straatnaam en blijkbaar kunnen ze daar geen Engels en ze weten niet welke straten in hun eigen stad ligt, zelfs met een plattegrond konden de mensen mij niet helpen. 30 min rondgelopen en gezocht, toen begon het te plensen en niet een klein beetje. haha lekker nat geregend. Eindelijk gevonden en Medhi opgezocht die ik had leren kennen in Cameron Highlands. Hij had mij de dag voor vertrek berichtje gestuurd en zei dat hij nog in Penang was. Dus dat was een hele verademing toen ik het had gevonden. Samen gegeten en ik een busticket gekocht voor volgende ochtend naar Krabi - Thailand. Medhi ging die avond naar Melakka, wel nog 4 uurtjes kunnen bijkletsen. Ik sliep bij 100 Cintra Street en de mensen die daar werken zijn echt super aardig. Volgende ochtend kreeg ik zelf het brood van Jeremy die daar werkt, omdat er nog niks open was om te ontbijten. Super lief!
In de minivan naar Hat Yai zat ik met alleen Maleisische mensen die geen engels konden. Weinig om gezellig mee te kletsen zeg maar. Bij de grens ging het super snel, 3x stoppen om paspoorten in orde te maken, papieren voor Thailand, stempel uit of Maleisie en stempel voor in Thailand.
In Hat Yai werd ik gedropt bij een agency waar ik moest wachten op een andere minivan. Prima.. toch maar even take away bij de buren gehaald om te lunchen. Eenmaal in de minivan, na een aantal stops zat ik met alleen maar Thaise mensen. Ook zei konden geen van alle, behalve chauffeur engels. Het begon keihard te regenen en te waaien en hadden ook wat vertraging opgelopen. Aangekomen in Krabi zette de chauffeur mij af op de gevraagde plek. Anders word je afgezet bij een busstation, maar alle locals werden op plek van bestemming afgezet dus dat probeerde ik ook. Gelukkig het werkte.
Bij Pak-up Hostel hadden ze nog 1 plekje over in een Dorm van 10, prima die neem ik.
Daar met 2 meiden over de locale foodmarket gelopen en wat dinner gevonden en gegeten. 's Avonds een drankje gedaan in de bar van hostel en ondertussen plan gemaakt voor komende dagen. Die hele week had het al geregend in Krabi en Phi Phi en het zou blijven regenen dachten ze. Op de weatherforast zag ik dat het misschien donderdag en vrijdag droog zou zijn en ik had gevraagd of zij een duikschool op Phi Phi wilde bellen om te checken of de omstandigheden om te duiken goed genoeg waren. En dat was zo.. dus meteen eerste boot naar Phi Phi geboekt. Iedereen in de dorm was nog aan het ronken en ik had mijn tas alweer ingepakt en op weg naar boot.
Op Phi Phi aangekomen was het een hectiek van mensen die je een kamer in guesthouse oid willen aanbieden. Wat onderhandeld en alvast voor 2 dagen geboekt. Prima kamer met balkon en eigen badkamer/toilet. Weg van het geluid van de partymensen. ( want het blijft een partyeiland waar mensen buckets kopen met dranken en echt alleen maar dronken willen worden) Prima, zolang ik er maar geen last van heb. Paar biertjes zijn prima maar dan naar bed en om 6.30 uur de wekker om te gaan duiken!!!!
Besloten om totaal 4 nachten te blijven en 3 dagen te duiken. Gister langs 5 duikscholen gegaan en info gevraagd, overal zelfde prijs dus het kiezen ging met name om 'waar voel jij jezelf het beste bij'. Vandaag 2 duiken gedaan en zelfs een blacktip shark gezien. Veel Pufferfishes en lionfishes. Morgen is het een dagtrip van 3 duiken: wreckdiving, sharkpoint en anemoondive. Ben benieuwd. Instrutors komen vanuit Zuid Afrika en Frankrijk. Ik zat op de boot met 2 Zuid-Afrikaanse instructors. Ze vonden het wel erg leuk dat ik 5 mnd in PE had gezeten en kende ook de plekken waar ik had gezeten. Eén van de instructors zei nadat ik had verteld dat ik fysiotherapeut was en ik ook surfde 'will you marry me'? haha. Hij had nog geen mensen ontmoet die zowel duiken als surfen heel tof vinden. Super gezellige mensen en erg blij dat ik voor deze duikschool heb gekozen.
Vanmiddag na het duiken met een Russisch meisje op het strand gelegen en nog wat gezwommen, schelpen gezocht. Ook heb ik 2 extra nachten nog bijgeboekt en vanaf hier een busticket gekocht naar Bangkok voor zondag. Het is 450B goedkoper om het vanaf het eiland te boeken dan vanaf Krabi zelf! Wie had dat gedacht.
Dus dan kom in maandagochtend aan in Bangkok en dinsdagochtend vlieg ik om 10.20 uur naar Siem Reap. Nu alles gepland is tot dinsdag kan ik ook echt genieten van de tijd dat ik op Phi Phi ben. Het is echt een super mooi eiland. Mooier dan Perhentians, heel erg blij dat ik hier heen ben gegaan. Het is al 2 dagen mooi weer en het blijft mooi tot zondag! Zoveel geluk met waar ik ben en het weer, superchill.
Vanavond met het Russische meisje samen avondeten en dan bij de duikschool biertje doen.

Hopelijk gaat het lukken om ook wat foto's te uploaden. De vorige keer duurde het 2 dagen... oeps.
Dus misschien even geduld:)

kus nicole

  • 10 Oktober 2013 - 15:06

    Papa:

    Nicole,
    Weer leuke dingen gezien en gedaan !
    Duiken is helemaal jou ding aan het worden lijkt het.
    Als het maar water is.. er boven en er onder.
    Lekker chillen nog de laatste dagen daar op dat bounty eiland...

  • 10 Oktober 2013 - 15:54

    Liz:

    Staan ze nu met mobieltjes aan het oor op de markt?
    XXX

  • 10 Oktober 2013 - 21:50

    Mama:

    Hi Nicole
    Wat fijn dat het zo goed met je gaat. Ben benieuwd naar de foto's. Je zal nog wel meer huwelijksaanzoeken krijgen. Zo'n leuke jonge sportieve fysiotherapeute...zijn ze allemaal gek op.
    Duik ze en doe voorzichtig xxxxxxx

  • 13 Oktober 2013 - 06:29

    Mecheline:

    Hoi Nicole,

    Wat een leuke reisverhalen,en wat je allemaal meemaakt echt super.
    Mooie foto's ook,wens je nog veel reisplezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 29769

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: