Kuala Lumpur en Kuala Tehan - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur en Kuala Tehan - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur en Kuala Tehan

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 September 2013 | Maleisië, Jerantut

Lieve allemaal,

Na een lange vliegtocht met meer dan 2 uur vertraging op zoek naar douana waar ze vervolgens niet eens kijken maar gewoon hop een stempel in je paspoort zetten. Nice! Toen een aantal ATM's geprobeerd te hebben en geen één accepteerd mijn rabopas had ik gelukkig wat cash mee om dat te wisselen bij wisselkantoor.
Eenmaal via KLIA express naar Sentral Station en toen met metro naar Masjied Jamek LRT . Het was wel even zoeken maar toen ik er bij hostel was, al zoekend in het donker was ik blij dat ik op bestemming was.
2 nachtjes in een 6-persoons Dorm geslapen. Snel wat gegeten, gedoucht en gaan slapen.
Volgende dag met een Duits meisje KL in gelopen. Na een tijdje toch beide maar apart verder, allebei wilde we andere dingen zien. Een tour geboekt voor die middag + avond naar Selangor Firefly Park. Nog even naar de Petronas towers gelopen en uiteraard leuke foto's gemaakt.
De weg terug vinden was lastiger maar uiteindelijk met een GOKL gratis bus een stukje op weg ( de weg gevraagd), waar na ik na 1 halte dacht, volgens mij moet ik net de andere kant op. Dus uitgestapt en nogmaals gevraagd hoe ik het beste terug kon gaan. Gelukkig waren deze mensen wel bereid mij de goede weg op te sturen. Maar echt alles lijkt op elkaar in KL. Grote stad is niet helemaal mijn ding.
Die Selangor tour was heel gaaf, ik werd opgehaald door een tourgids en we haalde 5 andere mensen op bij een hotel. (zwitsers, engels, thais en maleis) We gingen eerst langs Melawati Hill met grootste uitzicht op mangrove en daar waren ook aapjes die door de bomen slingerde en ook uiteraard een aantal die gevoerd werden door toeristen..
Toen ik merkte dat er toch wel erg veel muggen waren, alsnog ingesmeerd met DEET maar ja, helaas mijn schouders hadden ze toch al eerder gevonden dan ik er erg in had.
Lokale vissersdorp in geweest en daar ook gegeten. Je zag de vissen nog in een bak zwemmen. Mix van eten: calamari, krab, prawns en gebakken rijst. Verschillende groenten en we hadden haaienvinnensoep. Nou die laatste smaakte net zoals in Kietvitsdel Oosterbeek dus die heb ik niet opgegeten. haha.
Vuurvliegjes tocht verderop was echt magisch. Dit is de grootste kolonie ter wereld. Uiteraard knipperen ze niet allemaal maar het was fantastisch. Helaas lukte het niet om er een foto van te maken.
Vanochtend uitgecheckt uit hostel BackHome KL en met de metro naar een busstation gegaan. Ook dit was even zoeken en paar keer vragen maar ik was gelukkig ruim op tijd. Op straat nog even een soort van kipburger gekocht bij een local. Smaakte erg goed als je erg trek hebt. De man die bustickets verkocht liet mij weten wanneer de goede bus er was richting Jerantut. Dat was wel erg aardig, het is namelijk een doolhof van bussen.
Rit duurde gelukkig maar 3 uur ipv 5 uur zoals ze zeiden in het hostel. In de bus ontmoette ik bij de tussenstop Lisette en Niels. Zij wilden ook naar Taman Negara en als tussenstop Jerantut. Bij aankomst stonden er van die mannetjes van NKS travel die wilde vanalles vertrellen en wij mee naar de office. Daar bleek dat je om 17 uur nog een bus naar Kuala Tehan kon nemen ( duurde 1,5 uur) zodat we morgenochtend al meteen bij de boot zitten die ons de jungle in vaart. Samen met Lisette en Niels een 2 daagse tocht geboekt met een overnachting in een grot, dus ik ga op mijn verjaardag in een grot slapen!! Hoe vet is dat. Dus morgen eerst een kleine tocht over Canopy Brigde, ( gopro gaat mee) en dan een hike van 5 a 6 uur naar de grotten, slapen en dan de volgende dag weer een hike van 5 uur en dan met de boot terug naar Kuala Tehan.

Net heerlijk gegeten op een 'floating restaurant' en het was 14 RM / 3,50 euro.
Ik heb pas de 19e savonds laat als het mee zit weer Wifi en natuurlijk tot aan de ochtend. Slaap nu in een kamer alleen, heerlijk. Hopelijk slaap ik wat beter dan afgelopen dagen.

Tot later!! kus



  • 17 September 2013 - 16:28

    Papa:

    Hej Nicole,
    Leuk verslag.
    Soort expeditie Robinson in een grot, haha
    Geniet er maar lekker van die 2 dagen.
    Lekker slapen in een eigen kamer is ook fijn ...
    Slaap ze straks !!


  • 17 September 2013 - 18:16

    Aaldrik Koster Kilo:

    Ha meid..goed te horen dat je goed bent aaangekomen. Hier ga jij zoveel van leren.

    Heb jou in korte tijd leren kennen als een fijne colega en een mooi open mens.

    Geniet van die tijd....het blijft je je leven lang bij!!!

    Of blijf er wonen....haha

    Fijne tijd:-) Aal.

  • 17 September 2013 - 20:04

    Vince:

    Goed bezig meissie! Ben stinkend jaloers :-). Niet van grote steden houden klinkt bekend, maar ik denk dat er meer dan voldoende te zien is in de kleinere plaatsjes en de natuur.
    X

  • 17 September 2013 - 20:09

    Anneke:

    Lieve Nicky, (in Malysian time) Gefeliciteerd!!!! Lang zal ze leven, lang zal ze leven!!!! Wat goed om te horen dat het zo leuk is daar. Een grote stad niets voor jou? Daar sta ik niet gek van te kijken :), ik ook niet. En die haaivinnensoep, haha, misschien is het gewoon niet te eten, hoort het zo.
    Papa heeft een filmpje doorgestuurd waar je naartoe gaat, wow, dat ziet er gaaf uit. En super dat je in een grot gaat slapen! Heel veel plezier!!!! xxxx

  • 17 September 2013 - 20:12

    Anneke:

    O, en wat een toffe foto's! Wat kon je die aapjes van dichtbij zien! En wat zit er in die bakken, op de markt? Dat ziet er heel vies uit .....

  • 17 September 2013 - 20:30

    Ans Meijnders:

    Nicole, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een toplocatie om het te vieren. Veel plezier op die 2 daagse trip xxx

  • 17 September 2013 - 21:06

    Tante Wil:

    Hallo lieve Nicole, het lijkt wel of je al drie maanden daar bent, wat heb je al veel gezien en gedaan!!!
    Geinig, hoor, die aapjes, wat een leuke kuiven hebben die.Op je verjaardag slapen in een grot....hoe veel mensen kunnen dat zeggen....Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ( ook van Oma en JW ) en maak er een fijne dag van, wij denken aan je en zullen een neutje nemen op je gezondheid!!!

  • 17 September 2013 - 23:10

    Liz:

    Nicolletje, gefeliciteerd met je verjaardag! Ben reuze benieuwd naar je volgende verslag.


  • 17 September 2013 - 23:33

    Jamie:

    Spannend zeg in een grot slapen! Ben benieuwd hoe je t gaat vinden. Heftige hike ook daarna ;) Hopelijk is t met je pasje opgelost (heb je online bij je bank wel aangepast dat je kunt pinnen daar?).
    Hier duurt t nog een half uurtje maar daarzo ben je al jarig dus.. Gefeliciteerd lief! Maak er een hele mooie dag van!!
    Kijk uit naar je volgende verhaal :)
    Dikke kus

  • 17 September 2013 - 23:40

    Gertie Van Vugt:

    Hoi meisje, Hieperdepiep!!!! Hoera!!!!! Wat een plek om je verjaardag te vieren. Geniet!!!!! Ik drink er eentje op je!! Kanjer. Dikke kus!!

  • 18 September 2013 - 09:08

    Chris:

    Hoi Nicole,

    Nou na al dat voorberieden en reizen is het nu zover.
    Je kan gaan genieten (al doe je dat als ik het zo lees).
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes,

    Chris




  • 18 September 2013 - 09:43

    Peter:

    Goed bezig daar Nico. Enjoy !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 29762

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: