Taman Negara En Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Taman Negara En Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Taman Negara En Cameron Highlands

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 September 2013 | Maleisië, Tanah Rata

Hoi!

Ik heb echt een bijzondere verjaardag gehad. Ook allemaal bedankt voor de felicitaties!
Op de 18e 's ochtends eerst een Canopy tour gedaan, 40 meter boven de grond in touwbrug door de jungle. Vervolgens terug naar NKS (travel) om onze slaapzak, matje, 3 flessen 1,5 liters en eten. Dus uiteraard niet alles paste in de rugzak en daarom matje en slaapzak aan de buitenkant vast gemaakt.
Met de boot stopte we vervolgens bij een huisje om permit te laten zien en we moesten opgeven wat we allemaal meenamen in e jungle, zodat je alles weer mee terug nam qua plastic en kleding. ( tuurlijk checken ze het niet, ze vragen het alleen).
Na een tocht van bijna een uur kwamen we bij de ingang van onze trail. Nou het voelt alsof je door burgers bush loopt met hoog tempo. Zweten zweten en zweten. Nog nooit zoveel gezweet in mijn leven. Dus daarom ook veel water drinken. Alle kleding was totaal doorweekt. Wel een lekker gevoel als je naar 4 uur ( 8 km) bij de slaapplek aankomt en je in de rivier kan wassen en er voor je wordt gekookt door de guides.
We hebben geslapen in een grot met volle maan die naar binnen scheen, was echt fantastisch. Volgende ochtend na wat weinig slaap door een Fransman die erg snurkte weer verder naar het eindpunt. Nogmaals 4 uur ( 8 km) hiken door de jungle. Gelukkig was het tweede stuk makkelijker te lopen omdat het minder glad was.
We liepen in een hoog tempo, dus zelfs wat minder kunnen genieten van alle bomen en uitzicht, maar het was wel echt heel erg leuk!!
De gids had voor mij en ook wat andere een wandelstok gemaakt zodat het wat makkelijker werd wanneer het glad was.
De groep bestond uit 13 mensen + 2 gidsen.
Na de trail gingen we nog langs de Orang Asli bevolking om te zien hoe zij leefden. Helaas was dit erg toeristisch en het voelde helemaal niet goed om daar te zijn. We mochten ook met eeen blowpijp op target schieten, en ja ja ik had als enige bullseye.

We kwamen weer terug in kuala Tahan en bij een ander hostel geslapen: Rainbow, omdat de Yellow volzat. Lisette en Niels konden wel nog een nacht in Yellow. Volgende ochtend weer vroeg op om de bus naar Jerantut te halen om 8 uur. Vanaf Jerantut nam ik de bus naar Cameron Highlands en veel andere namen de bus naar Perhentian islands ook lisette en Niels.

Nu 2 nachten geslapen in Kang's Lodge en een Bulgaars meisje ontmoet. Met haar heb ik gister een hike gedaan naar Gunung Brinchang. Deze berg is 2040 meter hoog. Trial no.9 gedaan. We gingen om 8 uur weg en kwamen om 14,30 uur terug. Veel mooie dingen gezien en ook de tea plantages en een vlindertuin. Helaas waren de vlinders in een slechte conditie en het zag er allemaal zielig uit.
Savonds met Jana gegeten in een indo-restaurant. Er kwam vervolgens een grote groep binnen van een school ofzo met indiaase kinderen. Ze aten allemaal met hun handen, en wij waren eerder een attractie dan zij. Zit je daar als europeaan met je bestek.
's avonds een marokkaanse jongen en Frans meisje ontmoet. Vanochtend met hun ontbeten en hike no.4 gedaan. Althans geprobeerd. Halverwege na 1,5 uur waren we de weg kwijt, nergens stond meer iets aangeven en toen hebben we besloten om zelfde weg maar terug te lopen, omdat tja, je weet nooit waar je beland. Er stonden alleen maar bordjes met no.6 en dat was een route naar een berg en er stond 4 uur bij.
Samen geluncht en terug gegaan.
Vandaag met name reseach gedaan naar wat ik wilde doen en een wasje gedaan. Morgenochtend ga ik met de bus ( duurt 4 uur) en dan 45 min boot naar de perhentian Islands Kecil. Vanaf daar misschien nog via KL naar Borneo, maar dat moet ik nog even kijken of dat haalbaar is. Misschien wordt de route wel weer gewijzigd.
Hopelijk ga ik tijdens snorkelen schildpadden zien, maar in ieder geval mooie vissen.
Daar schijnt niet zoveel wifi te zijn en geen ATM's, ook stroom is er niet de hele dag. Ik blijf daar denk ik weer 3 nachten.

Groetjes Nicole

• 22 September 2013 - 14:36

Anneke:

Goed om te lezen, maar nog beter om je even via facetime te zien :). De foto's zijn ook echt prachtig!
    Heel veel plezier op de eilanden, en vergeet niet een (lang) shirt aan te trekken als je gaat snorkelen, want zelfs jij kunt verbranden :).
    Xxxxxx

• 22 September 2013 - 15:37

Papa:

Hoi Nicole,
    Mooie dingen die je meemaakt ..
    Facetime was ook geweldig om je weer te spreken en zien

• 22 September 2013 - 16:16

Willemijn:

Wat super klinkt het allemaal!! Xx

• 22 September 2013 - 20:36

Ans Meijnders:

Leuk om zo'n uitgebreid reisverslag te lezen. Ik zie dat je geniet. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.xxxxx

• 23 September 2013 - 09:24

Jelle Wolters:

Jeetje wat ben ik jaloers om al je verhalen te lezen zo achter m'n computertje in het grauwe grijze nederland... Heerlijk voor je en super tof dat je het aan het doen bent!! Geniet er lekker van en snel maar weer een update!! X

• 23 September 2013 - 12:58

Liz:

Mooie fotootjes weer.Prachtige vlinder, zeg! Geniet maar lekker van je reis!

• 24 September 2013 - 10:59

Joop:

Hi Nicole, Sorry dat ik je verjaardag even vergeten was, als nog CONGRATULATIONS !!!
    Hier is alles rustiger, maak je geen zorgen.
    Het is heerlijk om je zo een beetje te volgen.
    Als je eenmaal gesnorkeld hebt op de Perhentian Islands ga je hier straks met hele andere ogen Robinson Expeditie bekijken!
    Heb je tussen het "tracken", rennen en zweten ook nog wat aan m'n muziek gehad om even tot rust te komen en te chillen? Heel veel liefs Joop