Phi Phi Islands, Bangkok & Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu Phi Phi Islands, Bangkok & Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nicole Rijsemus - WaarBenJij.nu

Phi Phi Islands, Bangkok & Siem Reap

Door: nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Oktober 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hoi allemaal,

Vorige week op Ko Phi Phi was het echt fantastisch!! Veel gedoken en veel plezier gehad bij Phi Phi Scuba. Veel mensen leren kennen uit USA, Australie en Zuid-Afrika.
7 duiken erbij in mijn logboek waarvan ook een wreckdiving. Het lukte me aardig om lang te doen met de tank, zodat ik optimaal kon genieten van het onderwaterwereld.
De ochtend dat ik moest uitchecken bij guesthouse ging mijn buurman Ada uit Tjechie ook die dag naar Bangkok. Om 15.30 uur de boot naar Krabi genomen en vanuit daar met de nachtbus naar Bangkok.
Overal vertraging, boot half uur en de bus vertok ook later. Maar we kwamen wel om 5.30 uur aan in Bangkok ipv 8 uur.. dus dat was lekker vroeg. Ada en ik op zoek naar een kop koffie en een hostel die al open was. Vervolgens eerst een uurtje geslapen en daarna Bangkok verkennen.
Iedereen wil je de volle prijs laten betalen en denken dat je je een domme toerist bent. Uiteindelijk een lieve meneer in een tempel die ons een tuk-tuk regelde voor 20B die ons de hele dag rond reed naar verschillende tempels. Daarna gezellig nog een hapje gegeten en shisha genomen. Op een nachtmarkt meelwormen, sprinkhaan en kakkerlak gegeten. Alleen de kakkerlak was niet te eten maar die andere waren wel erg smakelijk. Ook nog sushi gegeten met octopus en uiteraard meer rijst. Gelukkig houd ik echt van rijst want al 4 weken eet ik het voor lunch en dinner. Soms ook voor ontbijt.
Volgende ochtend om 6 uur werd ik opgepikt met minivan om naar het vliegveld te gaan om naar Siem Reap te vliegen.
Ik dacht kan ik nog lekker een uurtje bijslapen in het vliegtuig, maar ik was superlang bezig om 4 papieren in te vullen voor het visum. Al met al bij visum aanvragen was ik een van de eerste en ik kreeg hem nadat 200 mensen hun toeristenvisum kregen, mijn business visa. Maar het is gelukt!!
Ik werd opgewacht door Tiveay van Interweave en werd met de tuktuk naar mijn nieuwe huis gebracht. Heb 2 kamergenootjes en we delen samen een douche en wc.
We zijn met 7 nieuwe mensen die deze maand starten en hebben nu onze introductieweek. Gister naar Angkor Wat geweest, 4.20 uur de wekker om zonsopgang te zien. Helaas was het bewolkt en konden we niet het magische zien, maar was alsnog mooi!
Met een gids en 2 tuktuks naar allerlei tempels gegaan en hebben ook de tempel gezien waar ze Tomb Raider hebben opgenomen.
Vandaag naar een zwembad gegaan op even op te frissen! Super luxe en konden met ons groepje lekker als een vakantiedag genieten.


groetjes Nicole

  • 21 Oktober 2013 - 17:24

    Papa:

    Nicole,
    Super wat je weer mee maakt.
    Veel plezier in Cambodia

  • 21 Oktober 2013 - 17:38

    Jamie:

    Lief, ik heb weer ff bijgelezen. Was er niet van gekomen alle verrhalen te lezen maar ben weer bij. Ik krijg reiskriebels van jou! Zoveel mensen ontmoeten en plekken zien, te gek! En wat heb je al veel gezien in de onderwaterwereld. Awesome! Dikke kus

  • 21 Oktober 2013 - 18:58

    Anneke:

    Zussie, wat ben je weer lekker bezig! Ik vind t echt super dat je het duiken zo leuk vindt. Ben blij dat je het na je zin hebt in Cambodja. Dat magische komt vast nog wel een keer. Je hebt nog even :). Geniet ervan!!! Oja, mooie foto's weer. Jaloers !!!! Xxx

  • 21 Oktober 2013 - 20:36

    Eva:

    Wauw! Klinkt goed allemaal nicole. Ik lees mee! Kus uit Rhenen

  • 21 Oktober 2013 - 21:33

    Mama:

    Nicole, leuk om al die verhalen weer te lezen. Ik vond de foto's ook heel leuk. Veel plezier bij je vrijwilligerswerk xxxx

  • 22 Oktober 2013 - 07:42

    Liz:

    time flies when you're having fun!

  • 22 Oktober 2013 - 08:43

    Chris:

    Hoi Nicole,

    Erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Succes bij het vrijwillergers werk.En geniet ervan, maar dat doe je wel.

    Groetjes,

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Voorbereidingen voor reis door Zuid oost Azië

Actief sinds 09 Feb. 2008
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 29735

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 25 Januari 2014

Zuidoost Azië

06 April 2008 - 02 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: